15321
Sök

Ladda bilbatteri volvo s80

1 322 Inlägg
15 december 2013
Trådstartare
Ska ladda batteriet i morsans s80. För det är helt dött..

Finns en pol i motorrummet som är + 

Kan jag sätta minuskabeln vart som helst som jordar? eller är det något speciellt ställe? roll

Dethär med elektronik är inte min grej , som ni kanske märker roll
Senast redigerat av Celeron (15 december 2013)

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

21 761 Inlägg
15 december 2013
Bäst är att ladda direkt på batteripolerna så att det inte blir någon/några tiondelars spänningsförlust, men det ska funka att ladda via plusplinten i motorrummet också. Minuskabeln bör i så fall sättas på en kraftig metallyta i karossen eller eventuellt på en metallyta vid motorblocket. smile

Om batteriet är helt dött, dvs att inte ens instrumentbelysningen lyser, så finns risk att det inte tar emot laddning. Var beredd på det.

1 322 Inlägg
15 december 2013
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Bäst är att ladda direkt på batteripolerna så att det inte blir någon/några tiondelars spänningsförlust, men det ska funka att ladda via plusplinten i motorrummet också. Minuskabeln bör i så fall sättas på en kraftig metallyta i karossen eller eventuellt på en metallyta vid motorblocket. smile

Om batteriet är helt dött, dvs att inte ens instrumentbelysningen lyser, så finns risk att det inte tar emot laddning. Var beredd på det.

Hitta tyvärr ingen minusplint.. yikes bara för +. Men får rota vidare=)

Helt dött är de inte .. uttryckte mig bara lite fel.  hade dörren öppen .. Visste inte att det var så dåligt batteri i det. Så startmotorn går inte runt smile belysning och sånt lyser smile

Men tar minus i nått stag jag såg=) bör funka tkr jag:D

Tack för hjälpen=)
Senast redigerat av Celeron (15 december 2013)

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

Sök