10 december 2013
Trådstartare
Jag har kört bilen i några månader utan problem men igår så började den att krångla. Först så gick motortempen upp utan att kylas ner av motvinden. Sen när jag försöker starta AC:n så funkar inte fläkten samt att motorfläkten inte heller funkar. Den funkar bara ibland när man startar och stänger av bilen. Men också då så kyls inte motorn och motortempen går inte ner.
Jag fyllde på mer olja så blev det lite bättre men sen efteråt så krånglade den igen. Det var aom lite brunt gegga på motorlocket (vet inte om det är normalt eller inte?).
Angående glykolen så var det rosa i behållaren men när jag gick till macken så sa dem att det var den blåa jag skulle köpa och när jag fyllde på den så började motorn att "hacka" vid tomgång och när jag stänger av och startar den igen var den bra men när jag började köra iväg så började bilen att hacka vid gaspådrag som när man har soppatorsk .
Bilen stängdes av mitt i vägen när jag stod stil så drt jag gjorde var att gasa hem och låta den vara på parkeringen (macken ligger 5 min från mig).
Vad är felet med bilen? Är det fel kylarvätska , fel på vattenpumpen eller sensorerna ?
Väldigt tacksam för svar då jag nu får pendla 3 timmar till jobbet och vakna kl 3.00 varje dag framöver tills bilen e fixad.