HJÄLP! smeknamn till en bil!

AChr
1 januari 2014 · 336 Inlägg

lol

Just turbo power, no real shit.
oscar600 Avstängd
1 januari 2014 · 114 Inlägg

Det är just det som du skrev nu som Garagets regler med 18 årsgräns berör. Jag skrev till dig i all välmening men du blir alldeles uppjagad och tjurig över ingenting.

Sen är Bagge ett snyggare smeknamn än Bubbla.

uppjagad och tjurig över ingenting? nå inte har du då sårat mig inte, men b0nd3n skrev någonting som fick mig då rätt så upprörd, att komma hit och säga att jag borde lägga till några år till innan jag borde ens ha ett konto på garaget.

är jag så jävla omogen bara för att jag är positiv, kreativ, och tänker ut olika idéer för att lösa olika problem?

måste man vara grå, trist, pessimistisk liten jävel bara för att bli mogen? då är Sverige rent utav åt helvete!

bromsar? vem fan behöver dem?
oscar600 Avstängd
1 januari 2014 · 114 Inlägg

granadadr skrev:

b0nd3n skrev:

oscar600 skrev:

det där var då bannemig den gråaste namnet hittils.

ingen fantasi alls!

"Volvo Amazon = Amazonen"

"Polis Amazonen"

"Volvon"

hur kul låter dem egentligen?

Men vafan! det är fordon och inte något jag släpar med mig hem och gosar med!

aha då har du inte sett på tv,,
såg ett program för några år sedan om män som ÄLSKAR sina bilar,, dock älskar dem inte som vi gör wink

jag är väl en av dessa som ÄLSKAR bilar, dem heter väl Meckafil tror jag.

bromsar? vem fan behöver dem?
Rspeter Audi A5 quattro driver.
1 januari 2014 · 2 203 Inlägg

oscar600 skrev:

granadadr skrev:

b0nd3n skrev:

Men vafan! det är fordon och inte något jag släpar med mig hem och gosar med!

aha då har du inte sett på tv,,
såg ett program för några år sedan om män som ÄLSKAR sina bilar,, dock älskar dem inte som vi gör wink

jag är väl en av dessa som ÄLSKAR bilar, dem heter väl Meckafil tror jag.

Låter lite skrämmande att du verkligen ÄLSKAR bilar. Tydligen fler som gör...
http://www.telegraph.co.uk/news/newstop … -cars.html

lol

oscar600 Avstängd
1 januari 2014 · 114 Inlägg

Rspeter skrev:

oscar600 skrev:

granadadr skrev:

aha då har du inte sett på tv,,
såg ett program för några år sedan om män som ÄLSKAR sina bilar,, dock älskar dem inte som vi gör wink

jag är väl en av dessa som ÄLSKAR bilar, dem heter väl Meckafil tror jag.

Låter lite skrämmande att du verkligen ÄLSKAR bilar. Tydligen fler som gör...
http://www.telegraph.co.uk/news/newstop … -cars.html

lol

NÄE INTE PÅ DET SÄTTET! jag smyger då inte omkring och knullar dem i avgasröret eller nå sånt, jag bara ser bilar som personer, att dem har en själ. Precis som hundar, hundar ser bara ut som nå kringströvande lurviga äckliga varelser men ändå så adopterar vi dem och döper dem till olika namn, kelar med dem och går ut med dem varje dag.

samma sak med bilar, man döper dem, man kanske kan kela dem, tvätta dem, och ta ut dem på "promenad", och ett plus sida med att äga bil... man kan sova i dem också, det kan man inte på en hund.

bromsar? vem fan behöver dem?
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 januari 2014 · 17 462 Inlägg

Skärp er nu gubbar...

Och sluta och reta upp pojken.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
PlumCrazy
1 januari 2014 · 881 Inlägg

http://i39.tinypic.com/21eapaw.jpg

neutral

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
MrbigMac
1 januari 2014 · 393 Inlägg

kallar 745an för "hinken" smile

Volvo 940 (1992)
Mack Forum- och sitemoderator
1 januari 2014 · 26 134 Inlägg

Som sagt, "Hubbe" verkade ju i alla fall falla TS i smaken.
Case closed.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Evildan
1 januari 2014 ·

oscar600 skrev:

Evildan skrev:
Här nedan har vi ett syndrom som ofta felaktigt förväxlas med just Asperger, nämligen Aschbergers syndrom

http://www.youtube.com/watch?v=GXO2kAyefbM

... inte roligt alls...

Nä, det är det verkligen inte, folk borde lärt sig nu en så här lång bit in på 2000-talet vad det egentligen heter, Asperger, inte Aspberger, Aschberger och andra skumma egenpåhittade namn.

Du ska absolut inte ta det som något elakt gentemot dig, jag har kunskap om vad Asperger innebär.

Jag vet att det är svårt för en person med Asperger att ta kritik speciellt när personen själv inte anser att den är befogad, sätta sig in hur motparten i en diskussion menar/känner och då ganska fort bli upprörd/uppjagad/förbannad då den andra inte förstår vad som menas.
Ofta uppstår då problemet att "lägga band på sig själv" för att utrycka sig på ett lugnt och metodiskt vis utan hårda/skarpa utryck som används i ren frustration som då kan av motparten ses som aggressiva.

Angående smeknamnet på bilen, min VW1303s -73 som jag hade senast (ägt -62 -64 -66 -68 -69 -71 -72 -73) kallades lite okänsligt för -Gaswagen- då värmekamrarna i vanlig ordning hade rostat igenom när jag tog över den.

Ditt eget namn på den kommer efter en viss tids ägande.

Busgrabb Rejsa ?
2 januari 2014 · 2 959 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Skärp er nu gubbar...

Och sluta och reta upp pojken.

Roligare att retas när reaktionerna blir som dom blir tongue

Sen är alla trådar jag sett från TS lite i egen klass.

Autotech
BMW 335D (2008)
madcatz
2 januari 2014 · 9 Inlägg

Om personkemin stämmer så kommer namnet automatiskta, kommer Vi bara överens så glöm det!
Min favoritbubbla hette William.
Kadetten Gula faran från fabrik
Duetten Dutten helt enkelt
Glöm inte tala om

Lillkanto Inbiten Volvonörd
2 januari 2014 · 799 Inlägg

Min första bil, en 245, kallade jag helt enkelt "svarten" för att min vän som nu är bortgången ägde bilen tidigare och döpte den till det.

Nu har jag en volvo 242 och den döpte jag till "Älgen" för att min flickvän köpte en doftisälg till bilen i present när jag köpte den smile

Min flickväns förstabil döpte hon till "Klonk" eftersom det uppkom klonkande ljud från bakvagnen när man knuffade till bilen i sidan.

Hade en Volvo 855 som fick heta "Grönis" eftersom den var grön.

Flickvännen hade en toyota starlet förut oxå som efter en stund fick namnet "Lilli" eftersom den var hemskt liten.

Oftast kommer det ett namn av sig själv när man lär känna bilen och får känslor för den smile

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
Janken Driver
2 januari 2014 · 2 111 Inlägg

oscar600 skrev:

Rspeter skrev:

oscar600 skrev:
jag är väl en av dessa som ÄLSKAR bilar, dem heter väl Meckafil tror jag.

Låter lite skrämmande att du verkligen ÄLSKAR bilar. Tydligen fler som gör...
http://www.telegraph.co.uk/news/newstop … -cars.html

lol

NÄE INTE PÅ DET SÄTTET! jag smyger då inte omkring jag smyger då inte omkring och knullar dem i avgasröret eller nå sånt, jag bara ser bilar som personer, att dem har en själ. Precis som hundar, hundar ser bara ut som nå kringströvande lurviga äckliga varelser men ändå så adopterar vi dem och döper dem till olika namn, kelar med dem och går ut med dem varje dag.

samma sak med bilar, man döper dem, man kanske kan kela dem, tvätta dem, och ta ut dem på "promenad", och ett plus sida med att äga bil... man kan sova i dem också, det kan man inte på en hund.

Ville inte skriva i en tråd skapad av TS men kunde inte låta bli nu...

Helt ärligt, asperger eller inte. yikes
Du jämför levande djur med bilar... Tänk om, tänk rätt.
Spelar ingen roll hur "bilintresserad" man är, någon form av verklighetsförankring måste man ändå besitta.

Sen att man kan se sin bil som "lilla gumman/gubben" osv är ju en helt annan sak.


Förövrigt undrar jag lite hur du tänkte när du startade denna tråd...
Vi här på forumet, på nätet, för dig helt för dig okända människor. Ska hitta på ett personligt smeknamn till din bil, som du inte har köpt ännu. roll

Epic fail om du frågar mig.

Smeknamn till bilen kommer av sig självt, precis som alla smeknamn...

Ha en fin dag! smile

Mvh Janken

Senast redigerat av Janken (2 januari 2014)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
b0nd3n
2 januari 2014 · 1 944 Inlägg

oscar600 skrev:

Det är just det som du skrev nu som Garagets regler med 18 årsgräns berör. Jag skrev till dig i all välmening men du blir alldeles uppjagad och tjurig över ingenting.

Sen är Bagge ett snyggare smeknamn än Bubbla.

uppjagad och tjurig över ingenting? nå inte har du då sårat mig inte, men b0nd3n skrev någonting som fick mig då rätt så upprörd, att komma hit och säga att jag borde lägga till några år till innan jag borde ens ha ett konto på garaget.

är jag så jävla omogen bara för att jag är positiv, kreativ, och tänker ut olika idéer för att lösa olika problem?

måste man vara grå, trist, pessimistisk liten jävel bara för att bli mogen? då är Sverige rent utav åt helvete!

Detta skriver jag med välmening för ditt välmående, -Med din attityd mot kritik så tror jag att Garaget.org inte är en bra plats för dig då detta är en sida där kritik förekommer i alla former, hela tiden.

Ha en fortsatt trevlig vecka.

Med vänlig hälsning Andreas "b0nd3n"

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang