8084
Sök

Ägarbyte och lån

6 Inlägg
14 december 2013
Trådstartare
Hej.
Ska sälja min bil (ev i morgon söndag, en ska komma och titta). Om ja använder appen för ägarbyte så sker ju ägarbytet direkt. Kan jag ändå betala av lånet i efterhand? (måndag)?

Fri fart för ett fritt folk!
15 242 Inlägg
15 december 2013
nej!

lånet måste vara betalt innan spärren släpps.

så man gör helt enkelt upp köpet på plats hos banken så man ser till att föra över pengarna direkt till långivaren
så dom släpper spärren...

Kör fort så hinner inget hända...

Muttley
15 december 2013
Du kan göra som så att du skriver i lappen istället och löser lånet så snabbt som möjligt på måndag om inte köparen kan komma på måndag.
De förutsätter att köparen litar på dig såklart.

Du kan inte försöka ringa till banken?  Om de har en tjänst så du kan få tag i ocr till slutbetalning och föra över pengarna själv utan banken?

6 Inlägg
5 januari 2014
Trådstartare
Hej, Föregånde köp blev inte av, men nu idag kommer han ev iaf och vill ha den. Har pratat med finnans och fått uppgifter för en slutbetalning, Dem säger att betalningen ev kommer in på tor då de kan ta upp till 3 bankdagar. Först då släpper de spärren på fordonet och transportstyrelsen kan genoföra ett ägarbyte. Kan jag ändå använda mig av appen i telefonen så att dem ser att ägarbytet skett idag?

Vill inte att nått ska bli fel så at jag får stå för eventuella saker han gör med bilen denna vecka tills min slutbetalning kommit in.

Tacksam för hjälp

Sök