Köpråd Saab 9-5 Linear Sportcom

3rensho
5 januari 2014 · 23 Inlägg

Hej!

Som i rubriken har jag fått ett erbjudande att köpa en Saab 9-5 Linear Sportcom. Årsmodell -07 och rullat mindre än 5000mil. Har tidigare gått som tjänstebil. Motorn är en 2.0t bensin. Priset som de begär är 60kkr.
Då jag inte vet mycket om Saab tänkte jag höra med er om detta kan vara något att ha? Kikade lite på Blocket, men känns som att det är ganska dött på marknaden och att många tar överpriser? Vet därför inte om detta är en investering värd att göra eller om man ska vänta och köpa en bil som jag "egentligen" vill ha? Vad säger ni?

discokapten Kapten på disco!
5 januari 2014 · 1 729 Inlägg

Ska du ha kvar bilen ett längre tag så är det väl ett klockrent pris? Vad får du annars för bil som har gått 5k mil ifrån 07 för 60k?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
3rensho
5 januari 2014 · 23 Inlägg

Om det är hårt  körd eller misshandlad på annat vis vet jag inte. Full service och verkar i alla fall vara omskött. Frågan är väl just som du är inne på Disco, om jag tröttnar på bilen, då jag egentligen vill ha något roligare. Går denna att sälja vidare med allt som hänt kring Saab och seg marknad? Har annars en förmåga att gå back på det mesta jag säljer.. MvH

Senast redigerat av 3rensho (5 januari 2014)

Presidento Of World
5 januari 2014 · 3 329 Inlägg

JA de går och sälja.. sålde min med 19k mil för 45k -07a .

Köp. bra skit

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Skalman
6 januari 2014 · 508 Inlägg

Det som är tråkigt är att det är linear (snik) inredning men tröttnar du finns ju alltid bildelsdatabasen och köpa aero eller vector stolar och sätta in :-)
Man kan fråga sig varför är priset så lågt för denna bil.
Minsta motorn är lite tråkig i mina ögon då det är en stor och ganska tung bil , jag hade valt en 2.3 istället men det är jag det.
Sen är det väldigt mycket bil för pengarna och har den gått som tjänstebil så har antagligen ägaren fått en ny tjänstebil eller ska få en ny och behöver bli av med bilen.
Tror inte den blir så svårsåld när du ska sälja den om du håller milen lågt :-)

3rensho
6 januari 2014 · 23 Inlägg

Okej! Då har jag lite mer kött på benen! Tack för alla svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang