9411
Sök

Insamling till JapCrap Bombsquad!

Tüsk / JDM
262 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
Hej,

Som många här förmodligen vet om så har JapCrap Bombsquad's Garage brunnit ner till grunden och allt är borta. Verkligen Allt. Just nu så ser det inte ut som att det kommer att bli någon start igen. Iochmed detta så har vi dragit igång en insamling till grabbarna som kanske hjälper en hel del och då kanske det blir en omstart iallafall!

Artikeln gällande branden =
http://na.se/nyheter/orebro/1.2335579-w … -storbrand

Gruppen till insamlingen finner ni här = https://www.facebook.com/JapCrapBombsquadInsamling

Hoppas att så många som möjligt vill vara med och stödja JapCrap Bombsquad och gärna dela sidan vidare så att den når ut till så många som möjligt!

Med vänliga hälsningar
Jimmy

1 758 Inlägg
7 januari 2014
Försäkring?

4 670 Inlägg
7 januari 2014
schnauz skrev:
Försäkring?

Det får man väl hoppas dom hade i ett sådant garage!

1 758 Inlägg
7 januari 2014
Japs-Micke skrev:
schnauz skrev:
Försäkring?

Ja, man tycker ju det...

Tüsk / JDM
262 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
schnauz skrev:
Försäkring?

Japs-Micke skrev:
schnauz skrev:
Försäkring?

Jag vet tyvärr inte hur det ligger till med försäkringen men även om de får ut pengar på försäkringen så kan tyvärr inte allt återbetalas.

Handledare
1 481 Inlägg
7 januari 2014
schnauz skrev:
Försäkring?

Enl. facebooksidan så var tävlingsbilarna oförsäkrade. En jätteförlust med andra ord.

Vettemannen
7 januari 2014
saab_sonett skrev:
schnauz skrev:
Försäkring?

Enl. facebooksidan så var tävlingsbilarna oförsäkrade. En jätteförlust med andra ord.

Oförsäkrade??? I så fall får man nog skylla sig själv lite grann om det stämmer.

/Benny

Handledare
1 481 Inlägg
7 januari 2014
Vettemannen skrev:
saab_sonett skrev:
schnauz skrev:
Försäkring?

Oförsäkrade??? I så fall får man nog skylla sig själv lite grann om det stämmer.

/Benny

Inte helt lätt att försäkra oreggade tävlingsbilar. + alla delar.
Senast redigerat av saab_sonett (7 januari 2014)

Vettemannen
7 januari 2014
saab_sonett skrev:
Vettemannen skrev:
saab_sonett skrev:

/Benny

På nåt sätt borde de väl gå att försäkra tycker jag, inte trafik men stöld o brand iaf.

/Benny

Handledare
1 481 Inlägg
7 januari 2014
Vettemannen skrev:
saab_sonett skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

På nåt sätt borde de väl gå att försäkra tycker jag, inte trafik men stöld o brand iaf.

/Benny

Har försökt med crossmotorcykel. Gick inte. Oreggat tävlingsfordon.......

Vettemannen
7 januari 2014
saab_sonett skrev:
Vettemannen skrev:
saab_sonett skrev:

/Benny

Det är ju förjävligt om det inte går att försäkra tävlingsfordon eftersom det ofta är mycket pengar inblandat.

/Benny

4 670 Inlägg
7 januari 2014
http://sbf.se/pdf/j/garageotransport_Bi … 120601.pdf

Nu kan Bilsportförbundet i samarbete med Svenska Sportförsäkringar erbjuda sina medlemmar en Garageförsäkring med tillägget Transportförsäkring för sina fordon.
Bilsportförbundet får ofta frågan hur dess medlem kan försäkra sitt fordon i samband med att det förvaras i garage eller under transport. Tillsammans med Folksam har det tagits fram ett försäkringsskydd där du kan försäkra ditt fordon till ett värde upp till 2 000 000 kr.

När du tecknar en Garageförsäkring så försäkrar du ditt fordon från bland annat brand och stöld.

Fordonet är försäkrat för de belopp du anger. Det är du som kund som bär ansvaret att dokumentera med foton och kvitton gällande fordonets angivna försäkringsvärde.

Garageförsäkringen gäller i Sverige.

Lätt o va efterklok i sådanna lägen! Försäkring är viktiga grejjer på våran dyra hobby!
Senast redigerat av Japs-Micke (7 januari 2014)

3 259 Inlägg
7 januari 2014
saab_sonett skrev:
Vettemannen skrev:
saab_sonett skrev:

/Benny

Är du säker? Har för mig att jag hade försäkring på mina crossar när jag körde, iaf stöld och brand osv...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Sök