2 januari 2014
Trådstartare
Tjo gorg.
Senaste dagarna har bilen börjat trilskas lite fint. Det började en dag när vi var ute och åkte och jag kände att hela bilen skakade redigt ordentligt. Alltså det var inga små skakningar, både ratt och bil skakade. Men sen försvann det men jag tänkte "aa kanske ska efterdra hjulbultarna" så jag gjorde det och gick hem i godanrå.
Igår var vi iväg igen och jag kände vibbarna igen o tänkte "afan igen" men så försvann det igen. Och kom tbx 10 min senare. Bilen går precis som den ska så det är inte motorn i sig som är knas.
När vi sen svängde av och jag bromsade in så blev skakningarna ännu värre. Sen försvann det igen och kom tillbaka. Det är i olika hastigheter allt ifrån 50-120. När det är borta så vibbar det inget alls när jag bromsar.
Sen idag när jag skulle parkera upplevde jag bilen som jävligt ryckig, typ att så fort jag frikopplade så stod bilen still. Kan det vara en broms som ligger på eller är det något annat? Det sistnämnda kan ju vara ren inbillning.. Men allt det andra? När man åker och det vibbrerar låter det som att man åker på typ.. Farthinder, ni vet smala linjer med ca 20cm avstånd som går över hela körfältet.
Värt att tillägga är att en av mina stötdämpare läcker LITE. Besiktningen skrev det bara som "bra att veta".