Byta mitten bältet bak på 940

tobbee_90
3 januari 2014 · 117 Inlägg

Hej jag har en mus i bilen som gnagt sönder mittenbältet i bak på bilen så min fråga är hur får man loss bältet? Har tagit loss den delen som sitter under sätet men den delen som sitter fast i hatthyllan fattar jag inte hur den ska komma loss någon som kan vara snäll och berätta skulle besiktiga bilen idag men det sket sig ju...

Mvh
Tobias

Senast redigerat av tobbee_90 (4 januari 2014)

Cadillac_The_King
3 januari 2014 ·

tobbee_90 skrev:
Hej jag har en mus i bilen som gnagt sönder mittenbältet i bak på bilen så min fråga är hur får man loss bältet? Har tagit loss den delen som sitter under sätet men den delen som sitter fast i hatthyllan fattar jag inte hur den ska komma loss någon som kan vara snäll och berätta skulle besiktiga bilen idag men det sket sig ju...

Mvh
Tobias

Borde väl sitta skruv bakom pröva o fäll ner sätet och kolla under hatthyllan om du kommer åt . Ett tips döda musen om du hittar den så kanske du slipper o byta bälte varje år

tobbee_90
4 januari 2014 · 117 Inlägg

Går det att fälla sätet på en 940 sedan? Har skaffat råttfällor nu som ska ut till bilen så förhoppningsvis får jag tag på musen.

Cadillac_The_King
4 januari 2014 ·

tobbee_90 skrev:
Går det att fälla sätet på en 940 sedan? Har skaffat råttfällor nu som ska ut till bilen så förhoppningsvis får jag tag på musen.

på min 850 går det annars går det ta bort sätterna

tobbee_90
4 januari 2014 · 117 Inlägg

Vet inte om det behövs ta bort sätena då bältet sitter fast i hatthyllan.

Enchzzz
4 januari 2014 · 347 Inlägg

Du måste bort med baksätet och sen bort med hatthyllan sen sitter det en bult ner i plåten om jag inte minns helt fel.

tobbee_90
4 januari 2014 · 117 Inlägg

okej hur sitter baksätet och hatthyllan fast?

PMPerformance
4 januari 2014 · 2 266 Inlägg

Baksätet sitter i framkant fast med hakar, man får trycka tillbaka sittdelen så den hakar ur sen går de att lyfta rakt upp.
Ryggstödet så får man först rycka upp nackstöden och sen sitter de fast nere mot dörren och sen ska de bara va och lyfta rakt upp och haka av de.

Ha för mig de var så man gjorde.

svetsdiff !!!
tobbee_90
17 januari 2014 · 117 Inlägg

PMPerformance skrev:
Baksätet sitter i framkant fast med hakar, man får trycka tillbaka sittdelen så den hakar ur sen går de att lyfta rakt upp.
Ryggstödet så får man först rycka upp nackstöden och sen sitter de fast nere mot dörren och sen ska de bara va och lyfta rakt upp och haka av de.

Ha för mig de var så man gjorde.

Hakarna där uppe och nere har jag fått upp men fattar inte hur mitten delen sitter fast. Någon som vet?

Volvo_Mannen Volvoskadad
17 januari 2014 · 6 017 Inlägg

Armstödet sitter separat så du får bara bända ut underkant på ryggstödet så du får metallstången förbi armstödet. Sen är det lyfta som gäller.

Jonas
tobbee_90
17 januari 2014 · 117 Inlägg

Tack för all hjälp har fått bort bältena nu näst fråga är om någon har mitten och vänster bälte bak till en 940?

beckstroem
17 januari 2014 · 871 Inlägg

tobbee_90 skrev:
Tack för all hjälp har fått bort bältena nu näst fråga är om någon har mitten och vänster bälte bak till en 940?

Finns i värmland! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang