Tjejförare...

Johlsson "A Johlsson"
31 oktober 2005 · 302 Inlägg

Hade inte argumenten och den lilla livsgnistan för denna tråden dött ut för länge sedan? Och om alla inblandade i denna tråden för nuvarande läser vidare på garaget så har mannen Black Knight i fråga bett om ursäkt så det är ingen mening att dra den valsen vidare, elr?

Alla vet själva vad de kan prestera, är det inte bäst då att göra som det kloka ordspråket att "sköta sig själva och S**** i andra"?

MarcusL #2573
1 november 2005 · 1 489 Inlägg

Lås denna tråd nån gång !! För fan !

• Även den starka måste ta i när han skiter
Malmoe SSS -12
1 november 2005 · 3 217 Inlägg

Allt är beroende på hur man vill köra, tjejer är kanske inte alltid så skärpta, då tar jag som exempel de tjejer som vid rödljus tar upp läppstiftet... Men när det sedan kommer till att köra säkert så dominerar tjejer säkerligen då orden "testa gränserna/maxxa" sällan verkar komma upp..

Jag har dock ett exempel på att en tjej skulle vara sämre, förutom att min morsa smällt 3 av pappas bilar varav en 3 ggr...

Det var en tjej i byn som nyligen tagit kortet (grattis henne)... Hon körde upp i vår gata och hämta ett par polare och därpå fyllde bilen, sen när hon kört ner om svängen så hör man ett accelerande, PANG.. (30 sträcka)... Här kommer vi tillbaka till okoncentration! Pratade med hennes kompis senare på kvällen, då skulle dom ta en bild och hon hade tittat bort, vad som var djävligt tur var att hon körde in i pappers sorteringarna! Detta exempel och min käre mor då är det jag grundar kvinnliga bilister på...

Därpå menar jag, alla kan inte vara bra på allt... Jag själv manglade 10 stolpar i ett mitträcke med min förra bil! Så jag trycker inte ner någon i denna diskution mer än att tjejer tillhandahåller en mer defensiv körning. OBS. mitträcket var inte på grund av offensiv eller aggressiv körning, men det var väl mitt fel om man säger så!

Over and out

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
chrizz Administratör
1 november 2005 · 11 780 Inlägg

MarcusL skrev:
Lås denna tråd nån gång !! För fan !

För att?



...
Trodde dock den här tråden hade glömts bort, men nej nej, nån var ju tvungen att ta upp den igen. ;)

Men så länge nivån på samtalet inte spårar ur i direkt pajkastning och så länge det inte viks från ämnet totalt så är det väl bara diskutera vidare antar jag.

Sen kan ju inte alla kan tycka lika. Vilka lagar mat bäst? Män eller kvinnor? Samma sak där. Många tycker kvinnor "hör hemma" i köket, andra inte. Många män är yrkeskockar, men det är även många kvinnor...  det finns folk till allt, oavsett kön, kan vi inte bara inse det? =)

Ps. Jag vill bara klargöra att jag inte tycker att en kvinnas plats är i köket, så slipper jag få alla feminister på mig ;)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
astrakalle VVS-Montör
5 november 2005 · 231 Inlägg

Hehe.....ja det kan man fråga.....Om ja säger som så.....min tjej körde sönder vår förra bil, ett motorfäste o en länkarms bussning.....hon kör aggresivt o fort, "bromsar för sent", o kör ryckigt!! Glöm att ställa en cola burk på panelen när man åker mä henne! Men ibland så kör hon lugnt! Men visst finns killar mä som kör som fartdårar! Man är väll sån när man presis fått körkort, eller inte haft det så länge.....går väll över mä tiden.....antar jag!

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
olz
5 november 2005 · 19 Inlägg

Män kör bättre än kvinnor över lag, men det är ju fortf väldigt olika från person till person.. finns garanterat kvinnor som kör betydligt bättre än Black Night, t.ex.

kolla mitt regnr i bakspegeln pliz
Kimze Fartglad ;)
5 november 2005 · 128 Inlägg

Herregud...Efter att man läst visa uttalanden i denna tråden börjar jag bli mörkrädd.
Överlag kör killar bättre än tjejer, pga att killar oftast har ett större bilintresse och har lekt av sig när dom åkt och sladdat, lekt rundor på parkeringar.
Det ger en viss erfarenhet över hur en bil beter sig, var man har bilen och hur man manövererar bilen.
Tjejer gör inte sånna saker utan de flesta ser bilen som ett sett att ta sig från A till B.
Men..en tjej som har lika stort bilintresse som också kört och lekt kör garanterat lika bra som en kille.
Och självklart finns det ju också naturbegåvningar inom båda könen smile

Allt en kille kan göra kan en tjej göra lika bra.
Det hela handlar om vilket intresse man har, och hur mycket tid man lägger ner på sitt intresse.

* snälla såga mig inte allt förhårt nu wink *

Holme
6 november 2005 · 1 417 Inlägg

Kimze, jag håller med.
Det har väldigt mycket med intresset att göra. Samma med det mesta annat i livet.

Edge EVOLUTION GARAGE
6 november 2005 · 1 837 Inlägg

Äsh, tänkte först skriva en lång radda babbel, men jag inser att det inte hjälper. tongue
Håller med en hel del av det som är skrivet.
Men definitionan på vad som är rätt eller fel finns nog aldrig för än efteråt, det är ju som sagt enkelt att vara efterklok. tongue
Vem som helst kan hamna i kategorin "dålig förare" om personen i fråga inte är uppmärksam!, det är min åsikt! wink

Kör på och ha kul, det är trots allt det viktigaste, varför bråka om vem som kör bäst eller sämst, så länge det inte händer nån olycka så kör du/jag/alla andra förmodligen bra. wink

Senast redigerat av Edge83 (6 november 2005)

//Edge
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang