Tjejförare...

Ålandsbruden
4 oktober 2005 · 2 Inlägg

Är det så att tjejer är sämre förare, vad tycker ni?

Sandra Bilnörd...
4 oktober 2005 · 310 Inlägg

Jag tror det är väldigt individuellt! Det finns tjejer som kör som krattor, men även killar. Mycket beror nog på intresse. Killar brukar ju oftast vara mer intresserade av bilar än tjejer så de har ofta en fördel. Tjejer å andra sidan brukar ta det lite lugnare i trafiken.

~Sandra~
*Kör inte fortare än din skyddsängel flyger*
Projekttråd
Redbull Moderator+
4 oktober 2005 · 1 081 Inlägg

Det finns nog fler bra förare bland killar än tjejer, men detta beror ju troligen på det som Sandra säger INTRESSE.

Att en kille automatiskt kör bättre än en tjej? Nej absolut inte men många vill nog tro det.

mvh

Vem jag?
Feffy
4 oktober 2005 · 231 Inlägg

Jag tror att fler tjejer än killar bara ser det praktiska med att köra än att ha kul. Allt handlar ju om intresse. Sen är ju frågan om verkligen killar kör bättre eller tycker dom att många tjejer kör sämre för att dom inte tar risker utan följer alla trafikregler istället.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
M1cha
4 oktober 2005 · 645 Inlägg

Klart tjejer kör bättre om intresset finns för bilar. Min morsa kör jädrans bra, och snabbt. Ni skulle nog inte våga utmana henne wink

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Ghost RS Skoda Addict
4 oktober 2005 · 167 Inlägg

Min älskade & underbara flickvän, kör som en gud!!! wink

Och det säger jag inte bara...alla mina kompisar säger det också,
hehe...då hon kör...så säger alla:

- Man kan inte tro att det är en tjej som kör!!! wink

Så, tjejer "behöver" definitivt inte vara en sämre bilförare, snacka om
en förlegad fördom...

Med Vänlig Hälsning

Senast redigerat av Ghost RS (4 oktober 2005)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
justen Veni Vidi Vici
4 oktober 2005 · 126 Inlägg

Tjejer verkar vara mer okoncentrerad vid ratten..
Håller på med allt annat..

Reservdelstekniker Audi/VW/Skoda
www.olofericson.se
parayaCar
4 oktober 2005 · 424 Inlägg

J.Wibring skrev:
Statestiken säger att tjejer är bättre förare än killar och det är procentuellt uträknat imed att det är fler killar som har körkort än tjejer. Det är faktiskt så att killar kör oftare över sin förmåga än tjejer gör, tjejer är väl helt änkelt försiktigare i trafiken. (vissa är väl lite väl försiktiga enligt mig)

MVH Jonas

bra bilförare betyder då bilförare som orsakar färre olyckor.

**// Toyota \\**
Black Knight
4 oktober 2005 · 711 Inlägg

Ja, tjejer kör sämre!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Janken Driver
4 oktober 2005 · 2 111 Inlägg

Black Knight skrev:
Ja, tjejer kör sämre!

moget inlägg haha..som sagt förlegat.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
NIzmO Ollikkala Racing
4 oktober 2005 · 1 724 Inlägg

Visst finns det tjejer som kan köra bil och är riktigt duktiga, dock har inte jag stött på nån än.

- Time Attack -
Nufo_boy
4 oktober 2005 · 62 Inlägg

varför jämföra äpplen med päron?

Alla är vi nybörjare första gången.
carnageman Rallyförare
4 oktober 2005 · 1 075 Inlägg

Finns tjejer som kan köra bil bra, se länk: http://www.motorsport4sale.com/sv_bilde … _28777.asp (långt ner på sidan...)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Feffy
5 oktober 2005 · 231 Inlägg

Tror jag ska börja hålla mig borta från trådar liknandes dessa blir bara så irriterad och sur när man ser alla inlägg med killars fördomar mot tjejer.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
vikingpower King Of The Road
5 oktober 2005 · 154 Inlägg

Black Knight har alltid mogna inlägg..klart tjejer kan köra lika bra som killar. det beror ju på erfarenheten och intresset om man är duktig på att köra. Men om man jämför första gången en kille och en tjej sätter sig i en bil ,tror jag jag inte det skiljer nått alls. skulle va kul med en tjej i formel 1...det har ju redan varit en grym tjej i rally (Michèle Mouton).

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
Feffy
5 oktober 2005 · 231 Inlägg

bmw750 skrev:
hoppas inte det är mig du menar bara! när jag står upp för det kvinnliga o säger att ni verkligen kan köra...

Nej det var inte menat till dig smile

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
Ålandsbruden
5 oktober 2005 · 2 Inlägg

Black Knight skrev:
Ja, tjejer kör sämre!

Vilka gruder har du för det påståendet?

Black Knight
5 oktober 2005 · 711 Inlägg

Ålandsbruden skrev:

Black Knight skrev:
Ja, tjejer kör sämre!

Vilka gruder har du för det påståendet?

Alla!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Black Knight
5 oktober 2005 · 711 Inlägg

Bah, inte en chans! Jag är ingen mansgris, men jag kan säga att Kvinnor kör sämre. Kvinnor har inte samma reaktionsförmåga som en kille, speciellt bakom ratt! Vissa saker är killar bättre än tjejer och det är bl.a att köra bil, spela fotboll, Hockey etc. Sen om det finns en Kvinna bland 100 som kan köra bil visar än en gång att killar kör bättre!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
xisten sixten
5 oktober 2005 · 252 Inlägg

ute i trafiken så kör nog både killar och tjejer rätt lika, men sen kan man se över de med fickparkering, backning och vanlig parkering, vid dessa tillfällen, dvs parkeringsskador så tror jag att bra många fler tjejer än killar är orsaken.

parkering anser jag att tjejer är sämre på än killar... killar har sämre att hålla hastigheten än tjejer och därför blir de fler värre olyckor, de som de finns statistik på vilket de knappast gör efter parkeringsolyckor.

de är iaf min åsikt.

PS; min flickvän tycker inte att tjejer ska ha körkort, otroligt nog ;P DS

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang