Import från USA

Misdemeanor
1 september 2006 · 43 Inlägg

Nya Mustangen, hur tar jag lättast in den från USA?
Försöker hitta en i sverige, men dom tar ganska absurda överpriser, och har dom gått några mil är det antingen automatlådor, V6:or eller gråa... och jag tycker inte man ska lägga pengar på en grå bil. tongue
Jag har inga som helst kontakter i USA, så det känns en aning otrevligt att importera den själv, eftersom jag inte heller har tid att själv åka över.
Hjälp!

Generalen Fritids-designer
3 oktober 2006 · 293 Inlägg

har haft samma funderingar importera wink

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."
NitrousOxideSystem Zoom Zoom
3 oktober 2006 · 381 Inlägg

är också lite sugen på att importera från USA men hur gör man det lättast och billigast ?

Power is Nothing Without Control
Germax
3 oktober 2006 · 12 086 Inlägg

Man anlitar en "firma" lr gubbe som sysslar med sånt.. givande svar va! smile Om någon är i farten med att importera så säg till jag vill skicka med en uppsättning fälgar

Chrille74 Chef
4 oktober 2006 · 379 Inlägg

Jag importerade min Buick GN från USA under sommaren 2003.

Visserligen var det en bekant som skötte kontakten då han själv just importerat en likadan, han hade satt ut en köpes annons fått en hel del svar, så han kontaktade den här killen för att se om bilen fanns kvar och det gjorde den.

Efter lite mailande fram och tillbaks, så visste jag allt om bilen, killen verkade väldigt seriös och jag kände mig inte orolig alls till en början att sätta in pengarna på hans konto. sagt och gjort, pengarna insatta, och killen skulle köra bilen till en av de hamnar som fraktföretaget som jag anlitade använder sig av. Det blev Houston. Killen höll mailkontakt med mig och min bekant under tiden, fick bilder på bilen när den var inlämnad i hamnen, så jag kunde se skicket på bilen precis innan leverans samt att bilen verkligen fanns på plats.

Fraktföretaget skötte allt pappersarbete, dvs avregistrering i USA och inregistrering i Sverige, registreringsanmälan skickas hem till dig som köpare, fyll i papperen snabbt och skicka tillbaks dom så snart det går. Jag hade sån tur att bilen hade fått sina svenska plåtar, dessutom hade jag fått de i brevlådan, 1-2 dagar innan jag kunde hämta bilen. Hade också hunnit att fixa försäkring på bilen!

Dock så är det värt att få bilen hemkörd till din adress (kostar 1000:- - 1500:- extra)
För när jag skulle hämta bilen och köra den ifrån hamnen, när jag vred på nyckeln så upptäckte jag att det var helt dött..... första tanken var, ahaaa urladdat batteri..... öppnar huven..... batteri saknas! dessutom är det ett specialbatteri som har polerna på sidan, inte upptill..... så det vart till att åka iväg till närmaste biltillbehörsbutik och inköpa ett standardbatteri för 750:-, nya batteripolskor och 50 cm batterikabel, väl på plats igen så skulle jag starta bilen...... och den gick så jäkla dåligt.... tittade på tankmätaren och den visade kvarts tank..... ända tills den efter några startförsök visade under E (Tom) öppnade tanklocket och började skaka på bilen för att lyssna om det fanns bensin kvar......

aldeles tyst......

Happ, tillbaks in på fraktföretaget och kollade om de hade några liter bensin att skänka/sälja/låna ut..... fick låna deras bil och en 5 litersdunk..... iväg till närmaste mack, tankade dunken full och åkte tillbaks....... fyllde i dunken och startade bilen......

sen var det bara att åka iväg med bilen till bensinmacken och tanka den full och styra hemåt.....

När bilen lämnades in hos killarna i hamnen i Houston, så finns det ett foto på instrumenteringen där man ser att det är strax under halv tank.....

Dessutom så var rutorna nerhissade

Så nånstans på vägen så tömdes tanken och batteriet plockades ur.......

Därav är det lämpligt att antingen ha med sig en dunk med soppa och ett batteri, eller beställa frakt från hamnen och hem, för att spara tid och pengar.......

Det finns några fraktföretag som fixar allt..... de kan till och med hämta bilen hos säljaren. kostar upp till ca 1500:- extra.

bland annat finns:
www.nordfrakt.se

glöm inte bort att det tillkommer tull, frakt & moms.......

Nordfrakt har en uträknare där du fyller i vad bilen kostar, vad dollarn står i osv, så får du reda på vad det kommer att kosta att hämta ut bilen när den är här.

Min bil kostade $6200, dvs 48500:-
Jag fick ett fulkvitto på $1850 dvs ~15000:-

skriver de ner priset på bilen så blir tull och moms betydligt billigare.....

När jag hämtade bilen betalade jag 22800:-

Hade det vart baserat på bilens egentliga pris hade det kostat 36500:-

Jag vet inte vad en begagnad Mustang kostar, men kan tänka mig en 150.000:- svenska.

Det bör innebära att det kostar ~70-80.000:- svenska att lösa ut den i sverige sen......

Sen ska den regbesiktas, och ev ska lysen och blinkers göras om..... (får inte lysa orange på parkeringen fram och inte blinka rött bak)

regbesiktning kostade 1346:- för 3 år sen, och ombyggnad av ljus kostar allt från 1000:- och uppåt beroende på hur man gör.....

Men kika på de olika fraktfirmornas sidor och räkna ut vad det kommer att kosta dig när bilen finns här i sverige och du ska hämta den......

Senast redigerat av Chrille74 (4 oktober 2006)

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
Freddan72
4 oktober 2006 · 21 Inlägg
lanred
4 oktober 2006 · 555 Inlägg

snor tråden lite, någon som vet varför de säljer mitsubishi eclipse 2G så billigt, från 1000-5000dollar.. motsvarar ju max 40k för en så pass fin bil.. här i sverige hittar man knappt de billigare än 60k..

Chrille74 Chef
5 oktober 2006 · 379 Inlägg

A just ja! hade glömt adressen smile

Bilarna är generellt billigare i USA och Bla Tyskland, Belgien och England......

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
Nilo
21 januari 2007 · 1 Inlägg

Hej!!
Vill bara tala om att importera bil från USA kan vara en stor besvikelse
Jag har importerat min 3 bil från USA nu i december
anlitade ett företag som kan prata svenska och verkade seriöst
Jag ville ha en camaro 70-73  och det fixade dom snabbt men dom tittade inte på bilen
utan litade på säljaren när han beskrev skicket.
Det kom en bil som är mycket sämre än lovat och jag får ingen support av firman
jag anlitade. Firman som heter USCAREXPORT finns på nätet anlita INTE dom

Nilo

Steffffe
25 april 2007 · 1 Inlägg

Välkommna till Steffesimport.com

Steffes Import är ett företag som fokuserar stor del av verksamheten till att skeppa produkter bla från Webbsidor i USA som inte skeppar Internationellt till bla Svenska kunder.

Vill ni handla genom steffesimport från länkar som inte finns på Steffesimport.com går det bra.

Ett stort antal av Webb Affärerna, Internet Auktionerna som tex ( Ebay USA), Walmart, Newegg etc skeppar inte varor Internationellt utan bara inom det egna landet.

Vi erbjuder en förmedling av dessa varor samt att vi bistår med en fast adress som många webbsidor kräver för att kunna beställa varorna dom erbjuder.

Produkter som blivit beställda till Steffesimport postadress skickas omgående till er eller eran kund, Steffesimport lägger på 7% av total värdet som minst måste överstiga 1000 sek.

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
26 april 2007 · 1 123 Inlägg

Steffffe skrev:
Välkommna till Steffesimport.com

Steffes Import är ett företag som fokuserar stor del av verksamheten till att skeppa produkter bla från Webbsidor i USA som inte skeppar Internationellt till bla Svenska kunder.

Vill ni handla genom steffesimport från länkar som inte finns på Steffesimport.com går det bra.

Ett stort antal av Webb Affärerna, Internet Auktionerna som tex ( Ebay USA), Walmart, Newegg etc skeppar inte varor Internationellt utan bara inom det egna landet.

Vi erbjuder en förmedling av dessa varor samt att vi bistår med en fast adress som många webbsidor kräver för att kunna beställa varorna dom erbjuder.

Produkter som blivit beställda till Steffesimport postadress skickas omgående till er eller eran kund, Steffesimport lägger på 7% av total värdet som minst måste överstiga 1000 sek.

men när de ändå hjälpa folk o transportera o frakta saker o ting undrar om de hjälper folk att importera ocksåtonguesmile? bilar o såntonguesmile?

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Wreden
5 maj 2007 · 6 Inlägg

Ta kontakt med min far han imporerar bilar från USA. www.wredenborg.com. Där kan ni läsa lite. han har väldigt många kontaker i USA som kollar "besiktar" bilarna så det inte är något vrak som man köper. Ta kontaket med honom om ni är intresserade

moose46019 study
5 maj 2007 · 772 Inlägg

ni kan köpa igenom ebay också som har personer som åkero ch inspekterar bilen helt boerende

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
5 maj 2007 · 1 123 Inlägg

Wreden skrev:
Ta kontakt med min far han imporerar bilar från USA. www.wredenborg.com. Där kan ni läsa lite. han har väldigt många kontaker i USA som kollar "besiktar" bilarna så det inte är något vrak som man köper. Ta kontaket med honom om ni är intresserade

om jag vill ha en topskick mitsubishi 3000gt där i USA hur mkt tror du att de kosta?
typ en sån här http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mitsubis … 9365QQrdZ1
hur mkt tror du att de kosta total att få hit den till sverige om vi säger bilen nu kosta ca:6000dollar? har tänkt att köpa kanske slutet av september

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
bosing
5 maj 2007 · 106 Inlägg

Har hört att den nya Mustangen inte går att privatimportera, man måste ha tillstånd från Ford att importera bilen annars får man inte intyget som behövs för att besikta bilen.

Är inte helt säker men kolla upp det om du ska ta hem en Mustang av senaste modellen.

Ska man importera från USA är det lättast att ta hem en bil som är äldre än 30år, har precis gjort det själv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang