tips angående ny bils köp!!

Rick
11 december 2004 · 1 Inlägg

Hallåj alla motorgalna där ute smile
jag hoppas och önskar att ni kan hjälpa mig litegrann med att försöka besvara min fråga, samt ge mig några skyssta tips när ni endå håller på och läser.

har 2 stycken bilar som jag verkligen verkligen suktar efter. det är 2 helt olika kärror.. men båda två har alltid rullat rundor i mina tankar, och nu orkar jag inte mer hehe, nu ska det bli av jag!! så jag undrar helt enkelt vad jag ska välja, en nissan 200sx & en calibra turbo? om någon mer eller mindre erfaren person har något att dela med sig om dessa bilar "negativa & possetiva sidor, eller bara vad ni sjelva tycker" så skriv mer än gärna ner så mycket som helst.. tack på förhand!!

Nallen
16 december 2004 · 122 Inlägg

Tjenare!

det beror ju lite på vilken årsmodell det är på bilarna, med tanke på fördelar och nackdelar.

Men min favorit av dessa två är nissan 200sx för den är relativt lätt att trimma och höja laddtryck etc, sen är det en schyst bil till formen sett. 

hoppas detta hjälper ett litet steg på vägen till ditt bilköp.

hare..

Nallen,
No real power just turbo shit...
mrcelica
18 december 2004 · 1 639 Inlägg

Nissan 200 så klart !
Har du suttit i en Calibra ? Instrumentering och inredning är lika modern och sportig som en Fiat från 80 talet.. USCH
Fast å andra sidan finns det betydlig roligare alternativ än en 200 oxå...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
TQ Fartgalning
13 januari 2005 · 1 Inlägg

Jag är ingen expert på nån av bilarna, men jag vet att motorn i calibran är ganska bra, men en stor varning för fördelningslådorna till 4wd på caibra, dom rasar ganska lätt!

Den som ingen turbo har, får åka utan Bar
Black Knight
13 januari 2005 · 711 Inlägg

mrcelica skrev:
Nissan 200 så klart !
Har du suttit i en Calibra ? Instrumentering och inredning är lika modern och sportig som en Fiat från 80 talet.. USCH
Fast å andra sidan finns det betydlig roligare alternativ än en 200 oxå...

Och hur modernt är inredningen på en TOYota då tycker du?

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
mrcelica
13 januari 2005 · 1 639 Inlägg

Black Knight skrev:

mrcelica skrev:
Nissan 200 så klart !
Har du suttit i en Calibra ? Instrumentering och inredning är lika modern och sportig som en Fiat från 80 talet.. USCH
Fast å andra sidan finns det betydlig roligare alternativ än en 200 oxå...

Och hur modernt är inredningen på en TOYota då tycker du?

Jadu Svarte riddaren, ungefär så här modern är inredningen på en helt vanlig TOYota till exempel...
http://mkiv.com/mkiv_gallery/mkiv_galle … r/i_01.jpg

Ojojojoj, allt annat bleknar i jämförelse..... Mmmmmmmm smile

Senast redigerat av mrcelica (13 januari 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Black Knight
14 januari 2005 · 711 Inlägg

mrcelica skrev:

Black Knight skrev:

mrcelica skrev:
Nissan 200 så klart !
Har du suttit i en Calibra ? Instrumentering och inredning är lika modern och sportig som en Fiat från 80 talet.. USCH
Fast å andra sidan finns det betydlig roligare alternativ än en 200 oxå...

Och hur modernt är inredningen på en TOYota då tycker du?

Jadu Svarte riddaren, ungefär så här modern är inredningen på en helt vanlig TOYota till exempel...
http://mkiv.com/mkiv_gallery/mkiv_galle … r/i_01.jpg

Ojojojoj, allt annat bleknar i jämförelse..... Mmmmmmmm smile

Oj det såg modernt ut, är tyget på säten från farmors gardiner? big_smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
mrcelica
14 januari 2005 · 1 639 Inlägg

Black Knight skrev:


Oj det såg modernt ut, är tyget på säten från farmors gardiner? big_smile

Nej mormors... Faktiskt har du rätt ang. klädseln, de flesta har el-skinnsäten med 5 minnen, men just den bilen var snikigt utrustad...

Det är lite komiskt när 3-serie ägare gör sig lustiga över andra bilar, varför ska jag låta vara osagt smile

Ärligt talat tycker jag E46'an har hyfsad interiör med undantag för det fjolliga instrumenthuset som sticker upp som ett litet ägg från instrumentbrädan.
Tankarna förs osökt till dagcenter Stures mopedbil, eller varför inte nya Nissan Micra... E36an ska ha en elogé för att den inte har detta fjolliga instrumenthus..

wink

Senast redigerat av mrcelica (14 januari 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Black Knight
15 januari 2005 · 711 Inlägg

mrcelica//

Intressant analys om E46, skicka en mail innan du gör din nästa analys om E46 så jag hinner och ta fram Chips påsen och några iskalla Öl från kylskåpet. big_smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
mrcelica
15 januari 2005 · 1 639 Inlägg

Black Knight skrev:
mrcelica//

Intressant analys om E46, skicka en mail innan du gör din nästa analys om E46 så jag hinner och ta fram Chips påsen och några iskalla Öl från kylskåpet. big_smile

Alltid trevligt att man kan roa folk med ren fakta... smile

Senast redigerat av mrcelica (15 januari 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Daniel
15 januari 2005 · 671 Inlägg

Vilken UFO inredning på Toyotan, om Citroen fortfarande hade vågat så hade dom byggt exakt sådär. BMW:s ägg funkar bra från förarplats men annars håller jag med om att det är fult.
Själv har jag ingen inredning alls.

mrcelica
15 januari 2005 · 1 639 Inlägg

Daniel skrev:
Vilken UFO inredning på Toyotan, om Citroen fortfarande hade vågat så hade dom byggt exakt sådär. BMW:s ägg funkar bra från förarplats men annars håller jag med om att det är fult.
Själv har jag ingen inredning alls.

Det ända som en MKIV har gemensamt med ett ufo är väll att den når warpspeed... *lol*

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang