Problem med DSG låda? Golf -08

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 februari 2014 · 17 478 Inlägg

Evildan skrev:

Putteliten skrev:

Evildan skrev:
Svänghjulet brukar inte heller sällan gå sönder, då betedde sig en Touran 2.0tdi med DSG6 på det viset.

VW verkstaden hade stora bekymmer att hitta felet då bilen var knappt 6månader gammal och en av de första som den verkstaden fick in med strulande DSG, nu däremot kan dom nog felsöka/byta sådana i sömnen.
Det stod inte som något felkodsmeddelande utan krävde en traditionell felsökning/provkörning utav en mekaniker och inte en bitbytare.

Lycka till.

Å fasen, kanske får ta med mig någon av dom ut å bjuda på en åktur då! tongue
När jag pratade med dom så pratade dom om tändspole.
Men men, vi får se vad som sägs. Återkommer med resultat.....

Har du tur så kanske det kan vara en spole, hoppas, det är inte dödligt dyrt.

På en auktoriserad VW verkstad ville mekanikern byta glödstiften på en kollegas Touran 2.0tdi för den ryckte vid gaspådrag, när glödstiften är dåliga kan tydligen en varmkörd VW diesel gå illa.
Han hade blivit påbackad av en lastbil som tröck bilen baklänges så illa att växeln hoppade ur och bilen gick ryckigt efter det.
Verkstaden bytte, svänghjul, hela växellådan, drivaxlar och glödstift big_smile och annat, den totala summan hamnade på 120000kr som lastbilsåkeriets försäkringsbolag fick betala, kollegan hade redan sagt att dom gärna fick lösa in 44000milars Touranen för 40k, men neeeej, det skall lagas sa försäkringsbolaget roll
Bilen gick som en påse nötter ändå, kollegan ledsnade och körde bilen till sin verkstadsägande kamrat som bytte ett motorfäste till en kostnad av 1700ca vill jag minnas, och sen slutade bilen rycka.

Det var nog det dummaste jag hört sedan jesus gick i kortbyxor...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang