Mac är enligt mig det bästa man kan ha, driftsäkert och dessutom snyggt, nån jätte prestanda är det inte, men fullt tillräckligt. Det som är bra är att man kan plugga in en extern hårddisk till sin mac och göra en exakt kopia av hela hårddisken och sen plugga ur den o skulle man få ett ras på hårddisken så sätter man bara i den andra hårddsiken med kopian på så blir den exakt som den var innan raset...
Programmen till mac är billiga, istället för att köpa tex Photoshop för tusentals pengar så kan man köpa Pixelmator som är nästan exakt som photoshop men kostar bara runt 100:-... finns massa massa bra och billiga program i App Store, det är fantastiskt att app store även finns tillgänglig till Mac.
Ja alla mac startar upp jätte snabbt, och stänger av jätte snabbt, operativsystemen till mac är ofta gratis eller kostar en hundring eller två... till PC kostar dom tusentals kronor.
Virus får man hur lätt som helst på PC.. det är inte speciellt vanligt på mac, visst finns det virus till mac åxå men ytterst ovanligt för den vanliga användaren.
Jag har sen några år enbart kört produkter från Apple, har iPhone 5s och iPhone 5c, Macbook Pro (mid 2012) och en annan äldre macbook, har en iMac 24" och flera andra äldre iPhones som jag använde tidigare innan jag köpte dessa två nya modeller som kom i höstas. Fantastiskt grejer kan jag lova.
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **