4954
Sök

"Osynligt" ljud med hyggligt låg strömförbrukning?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 mars 2014
Trådstartare
Skulle vilja ha lite ljud i min långa Chrysler. Har haft tur och fått tag i ett par dörrsidor att offra fram & det sitter ett par snyggt dolda 6x9or i bakrutan. Det finns plats bakom baksätet för två tior men jag skulle gärna ha reservhjulet kvar.
Funderat på de där platta aktiva lådorna, gör de någon nytta?
Vad ska man ha i framdörrarna? Kan bygga lite utanpåliggande låda eller använda dörrarnas volym men vägrar klippa plåt.
Vill dessutom hålla ner strömförbrukningen eftersom allt är original & mätaren för det otroligt nog fungerar! Tänkte låta det som sitter följa med på premiärturen som går till Elmia & titta runt lite där.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

5 156 Inlägg
3 mars 2014
Skulle det funka med tex ett amega 6" basrör som sätts tex under instrumentpanelen? Små smidiga och låter mycket smile dock behövs ju ett litet steg till. Då får du lite bas.
Hur stora element och vart kan du gömma dom? Går det att sätta dom nere vid fötterna innanför dörren?
Eller varför inte bygga en "boombox" med 2 högtalare och tex en gladen SR 8 eller sqx8 och placera på kardantunneln fram smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
Får nog knäppa lite bilder. -66 Chrysler har ingen balja utan hjulet ligger bakom baksätet så om jag monterar en normalstor låda vilket jag har i New Yorkern så måste jag skippa hjulet eller ha det mitt på bagagerumsgolvet. Plats finns det gott om, det handlar mest om att jag inte vill se det eller modda bilen. Jag har som sagt också begränsat med ström att tillgå. Den andra går ju med dubbla batterier, skiljerelä, större generator...
Jag har ju också fixat ett par dörrsidor att offra så två 6x9 fram, två bak och någon liten bas någonstans skulle kunna funka egentligen.
Behöver också en ny HU, har en Kenwood i New Yorkern som jag gillar. Har de något prisvärt med Bluetooth & minst två lågnivåer nu?

9 148 Inlägg
4 mars 2014
Haha, vet inte varför men fick för mig om att de var en PT Cruiser! tongue
Men den lådan  ja länkade borde få plats i fälgen till reservhjulet.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
Putteliten skrev:
Haha, vet inte varför men fick för mig om att de var en PT Cruiser! tongue
Men den lådan  ja länkade borde få plats i fälgen till reservhjulet.

Du! Där sa du något! Ska fan mäta på det! big_smile

Sök