Skrapade i hjulupphängning/fjädring - orolig. Hjälp!

Alberto
5 april 2014 · 2 Inlägg

Hej! Har total ångest. Åkte på asfaltsväg. Möte med bil som åkte på vår sida. La ut bilen utanför asfalten. Hål utanför asfalten gjorde att nedersta delen på hjulupphängningen skrapade i. Höger fram 4wd golf. Lät mkt men kändes inte som en hård smäll. Orolig om man pajat ngt och om man borde kolla upp det. Ser bara lite skrap när jag kollar. Bifogar 3 bilder på skrapade sidan - sedan också på icke skrapade sidan. Vore otroligt tacksam om någon kan avgöra hur allvarligt detta är - ny golf - och om man måste åka till verkstad för detta? ÅNGEST.

Stort tack på förhand!!!

Senast redigerat av Alberto (5 april 2014)

sweeken
5 april 2014 · 338 Inlägg

Är det "bara" repor/lite skrapat så ska det inte spela någon roll (vilket det ser ut som)
Fast har den krökts/böjts så ändras ju hjulvinklarna.
Du märker inget när du kör den (drar åt något håll/låter)

Alberto
5 april 2014 · 2 Inlägg

Tack för svaret. Jag har provat köra med bilen och det är inte något som känns annorlunda. Lika stabil som tidigare och den drar inte åt något håll. När jag försöker kontrollera om något är krökt eller dyl så tycker jag inte att det ser ut så. Fler som har några åsikter om detta är OK att inte kolla upp närmare? Hur ömtålig är delen som är skrapad? Finns det några risker med att förvärra saker om man kör vidare? Finns det någon försäkringsaspekt i frågan man borde vara medveten om - som sagt helt ny och fullförsäkrad.

Tack!

För de som inte förstod tidigare länkning av bilder så informerar jag här om att man klickar på min profil - då finns där ett fotoalbum

Vore jättetacksam för fler synpunkter.

Nobrando
5 april 2014 · 214 Inlägg

Alberto skrev:
Tack för svaret. Jag har provat köra med bilen och det är inte något som känns annorlunda. Lika stabil som tidigare och den drar inte åt något håll. När jag försöker kontrollera om något är krökt eller dyl så tycker jag inte att det ser ut så. Fler som har några åsikter om detta är OK att inte kolla upp närmare? Hur ömtålig är delen som är skrapad? Finns det några risker med att förvärra saker om man kör vidare? Finns det någon försäkringsaspekt i frågan man borde vara medveten om - som sagt helt ny och fullförsäkrad.

Tack!

För de som inte förstod tidigare länkning av bilder så informerar jag här om att man klickar på min profil - då finns där ett fotoalbum

Vore jättetacksam för fler synpunkter.

Det låter många gånger mycket värre än vad det är. Men har du tryckt sönder något så borde det märkas ganska tydligt.
Tittar man på bilderna så ser det inte ut att vara någon fara alls.

Senast redigerat av Nobrando (5 april 2014)

Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
BMW 728iA (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 april 2014 · 13 743 Inlägg

som sagt det är ingen fara.. man känner direkt om det vikt sig..

men visst det lär ha låtit rätt otrevligt..men hellre att riskera att lägga sig i diket med lite skador än en frontning..hoppas du vände och "snackade" med mötande idioten

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang