5173
Sök

Alla bromslampor lyser...

1 Inlägg
26 maj 2014
Trådstartare
Hej!

Var ute och körde lite på bettan igår. En BMW 318 e46 -00. Allt går som det ska tills jag kollar ner på hastighetsmätaren där jag till min förvåning ser att alla lampor som har något med bromsar lyser. Dvs antispinn, abs samt vanliga bromslampan.

Har ingen aning om vad det kan vara. Testade att tvärnita en gång för att se om absen funka och jag hörde mekaniken men den lät inte som den brukar göra, den pulserade inte som den skulle heller. Vet inte om den gick igång helt, måste testa att tvärnita på en grusväg för att va helt säker på om absen är utslagen. Hursomhelst är det inte det enda problemet. När jag kör landsväg och har en jämn hastighet så känns det som om bilen bromsar av sig själv (antispinnen som spökar?). Allt annat funkar som det ska.

Har lite teorier ang vad det kan vara, men kanske lite långsökta teorier.

1. Bytte för någon vecka sen belägg samt skivor i bak och det är slitagevarnare på beläggen höger bak. Tänker att jag kanske inte monterade den rätt när jag bytte beläggen och att den åkt av. Är det möjligt att alla lampor lyser då?

2. Att en absgivare helt enkelt lagt av.

Tänkte att jag kollar med er vad ni har för förslag innan jag börjar meka och kolla.

Sen har jag ett till problem, kanske lite offtopic men jag passar på när jag ändå skriver.

Airbaglampan lyser också. Vet att det är sensorn på passagerarsätet i fram, för så fort någon sätter sig brevid mig så släcks lampan ett tag och går igång igen efter ett tag. Så håller den på hela bilturen. Någon som vet vad man kan göra och om det kommer bli dyrt att åtgärda?

Tacksam för alla svar. Mvh Skyzoo. smile

Sök