2802
Sök

Fjädrar/fjäderben till Audi A4 B5 1,8 N/A, vad passar? vad skiljer dem alla åt inom B5 karossen?

30 Inlägg
2 juni 2014
Trådstartare
Hej,

Jag fick nedslag på besiktningen för brustna fjädrar (Ena sidan gick av i vintras, så jag kapade motsvarande fjäder på samma ställe innan sommaren då bilen var helt sned.)

Detta medförde att min 1.8 som var hög som ett hus fram, numer är helt jämn i hjulhusen. Jag måste åtgärda detta och då är frågan ifall jag kan ta vilka fjäderben/fjädrar från valfri A4 B5, och hur det spelar ut sig på bilen.

Är 1.8T modellen tyngre fram? och därmed har hårdare fjädrar fram, är den lägre original mot en 1.8?
Jag vill att bilen förblir helt jämn, jag kapade ut ca: 3/4 varv för att få bilen helt jämn fram och bak. Om jag köper tex. 40mm sänkningfjädrar och byter på mina fjäderben fram, är det ungefär samma motsvarighet som 3/4 på originalfjädern? eller kan jag tex, ta fjädrar och fjäderben från en TS modellen som är fabrikssänkt?

Vad säger ni, för mycket möda, eller ska jag bara köpa fjäderben och fjädrar från en 1.8 och vara nöjd?

Tacksam för alla svar!

Ju billigare lösning, desto bättre! Bilen ska säljas så fort detta är åtgärdat!

/Mathias

Sök