Tja!
Jag köpte mig en Opel Admiral -66 som var ombyggd och reggad med en mb om602 motor vilket jag tycker är rätt schysst då jag kan använda den som bruksbil utan att behöva spendera så galet mycket pengar på bränsle.
Nu är grejen den att eftersom att bilen går så jävla sakta så finner jag ingen anledning att ha en manuell låda på skiten.
Är det någon som vet vilka lådor som passar vilka motorer? Enligt killen som då gjorde detta så ska alla lådor från 80-talet och uppåt passa på min motor så länge "starten sitter på vänster sida". Den 5vxlade manuella lådan som sitter på nu ska tydligen vara från en 90 tals mb.
Har diesel och bensinmotorerna olika lådor eller kan jag hitta en bensin-automatlåda att sätta på min om602 motor? Sen har jag lyckats fått nys om en automatlåda till en om603, passar den Bolt on med fäste på motorn, placering av växelspak, pedaler etc.? Känns som att det inte borde vara så galen skillnad, men den var bara 4stegs så om det är så att en "nyare" låda passar rakt av så är ju det mer intressant då jag vill ha så låg bränsleförbrukning som möjligt. Samtidigt så skulle jag gärna slippa bygga om allting igen då han som bytit till den här drivlinan har gjort ett rätt schysst jobb, så om jag kan byta till en automatlåda genom att enbart byta själva lådan så skulle jag bli överlycklig.
All hjälp uppskattas!