Ac volvo s60

Lyngmo
10 juli 2013 · 466 Inlägg

Hej har 2 frågor.
Påfyllingsrör till ac vart sitter den vet någon det? Sitter något som liknar det under behållaren med servo vätskan i är det rätt? 6NM står det på korken.

Andra frågan. Farthållaren funkar ej. felkod,,,,,
.Powertrain - Transmission - ISO/SAE ControlledDescriptionClutch Position Sensor Circuit High.

volvo sa att bakom pinnen mot torped väggen sitter en sensor den skulle jag behöva ha bild på. Pinnen är bakom kopplingspedalen.

någon som kan hjälpa mig med dom 2 frågorna?

Tack på förhand

VWiktor Proffsig amatör
10 juli 2013 · 91 Inlägg

borde man inte kunna ta bort felkoden med obd?

Så länge det är dyrt är det bra!
Lyngmo
10 juli 2013 · 466 Inlägg

jo men den kommer tillbaka direkt.

Lyngmo
12 juli 2013 · 466 Inlägg

Farthållaren fixad.
någon som har testat Enviro-Safe Ac? Fick hem mitt kit idag. själva slangen passade självklart inte på mitt rör. En fråga jag har ett ac rör under styrservo behållaren och en precis när jag öppnar huven. vilken av rören ska jag fylla på? själva nippeln på slangen är för liten mot röret.. eller typ 1 mm för liten. någon som har samma problem`?

Lyngmo
14 juli 2013 · 466 Inlägg

ingen som har testat det i sin volvo ??????

xXSammy
14 juli 2013 · 6 580 Inlägg

Har du ens gått kurs I AC..? Väldigt strikta lagar på arbete med AC.

De/Dem
Lyngmo
14 juli 2013 · 466 Inlägg

nänä ingen kurs här. jag har köpt ett kit som många andra har gjort.

klawd22 Bilälskare
14 juli 2013 · 283 Inlägg

Lyngmo skrev:
nänä ingen kurs här. jag har köpt ett kit som många andra har gjort.

då e du smart å går kursen för å lära dig det.. för dem som bruakr äga kitet kan/håller på med det dagligen..

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
CarpeDiem German Engineering
14 juli 2013 · 9 082 Inlägg

Arbetet med köldmedium kräver certifiering enligt svensk lag och EU-lagstiftning, vilket innebär att privatpersoner får inte utföra ett jobb där risken finns att man släpper ut köldmedium i atmosfären.

Tömning, täthetskontroll och återfyllning måste ske av certifierad personal.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
ascona-tic
14 juli 2013 · 1 496 Inlägg

Finns kurser på youtube ;-)

Opel Ampera (2012)
Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
cyberk2
14 juli 2013 · 214 Inlägg

Jag vet svaret på din AC-fråga. Men googlar du lite så finner du svaret själv. Envirosafe är ju nån propan-blandning så det räknas väl inte riktigt som köldmedie, även om det funkar utmärkt till det

Lyngmo
15 juli 2013 · 466 Inlägg

tänker lite så här. det var ju inte vad jag frågade om först om jag får spruta in sånt medel själv. kan ni inte svara på min fråga så är det bättre att inte skriva alls. jag frågade vart jag ska fyllla på min ac? ingen annan som har testat medlet ifrån dom i en volvo?

challe64
2 juni 2014 · 3 Inlägg

Bumpar här då jag har samma problem med AC:n och samma fordon smile. Mycket tacksam för svar

Senast redigerat av challe64 (2 juni 2014)

Aronson
2 juni 2014 · 914 Inlägg

Högtryck(stor anslutningsnippel) finner du ned fällt i svarta frontplåten under huven.
Lågtrycksanslutning (liten anslutning) finner du på lågtrycksröret mellan höger fjäderben och kamrems kåpa.Ungefär under servobehållarn.
Är systemet helt tomt?
Isåfall är det ingen ide att du fyller alls.
Men om du ska fylla,hur vet du att du får rätt mängd??
Här behövs erfarenhet om man ska göra en delpåfyllning.
Och mycket riktigt som det skrivs att detta är ej enligt EU:s F-Gas förordning.Men det var ju inte det du fråga efter smile

challe64
2 juni 2014 · 3 Inlägg

Aronson skrev:
Högtryck(stor anslutningsnippel) finner du ned fällt i svarta frontplåten under huven.
Lågtrycksanslutning (liten anslutning) finner du på lågtrycksröret mellan höger fjäderben och kamrems kåpa.Ungefär under servobehållarn.
Är systemet helt tomt?
Isåfall är det ingen ide att du fyller alls.
Men om du ska fylla,hur vet du att du får rätt mängd??
Här behövs erfarenhet om man ska göra en delpåfyllning.
Och mycket riktigt som det skrivs att detta är ej enligt EU:s F-Gas förordning.Men det var ju inte det du fråga efter smile

Ajjemen, där satt lågtrycken ja!
En bekant som har mer koll på de specifika delarna som kommer att hjälpa mig, han visste dock inte var anslutningen satt på mitt fordon. Jag förlitar mig på hans erfarenhet, uppskattar dock headsup gällande förordningar...

Senast redigerat av challe64 (2 juni 2014)

fredriq Olika
2 juni 2014 · 907 Inlägg

En "kyltekniker" som inte är kapabel till att hitta serviceportarna på ett AC-system kan inte vara mycket till kyltekniker...

Tips: Följ rören.

Mvh
Fredrik
challe64
3 juni 2014 · 3 Inlägg

fredriq skrev:
En "kyltekniker" som inte är kapabel till att hitta serviceportarna på ett AC-system kan inte vara mycket till kyltekniker...

Tips: Följ rören.

Varken trådstartaren eller jag har påstått någonting sådant heller, man måste ju kunna få be om hjälp och förvänta sig ett svar av vänlig karaktär eller?

ottorb
5 juni 2014 · 320 Inlägg

tyvärr , det är väldigt strikt reglerat båda av eu ock inhemska myndigheter, så om du inte är certifierad då är det bättre att lämna in bilen till dem som kan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang