4629
Sök

Däcktryck Seat Leon -02

4 Inlägg
19 juni 2014
Trådstartare
Hej... big_smile

Det här med däcktryck är inte min avdelning så jag vill ställa frågan här INNAN ja gör nått dumt.

Jo, det är så här att för ett litet tag sen så var jag och gjorde en hjulinställning på min Seat Leon och då sa han som jobbade där att jag skulle ha 2,5 fram och 2,2 bak när jag kör med normal last.

Väl hemma så googlade jag på det och hittade denna sidan som visar att han som gjorde hjulinställningen hade rätt.
http://www.lufttryck.se/personbil/seat/ … 2/resultat

MEN... I instruktionsboken till bilen så rekommenderar dom, jag tror det var 2,1 både fram och bak ?

Så vem har rätt och varför finns det olika bud på en sån sak ?

338 Inlägg
19 juni 2014
Instruktionsboken/seat har med störst chans "rätt"
Fast spelar inte så mycket roll igentligen. (Mellan 2-3 bar överallt funkar bra)

4 Inlägg
19 juni 2014
Trådstartare
sweeken skrev:
Instruktionsboken/seat har med störst chans "rätt"
Fast spelar inte så mycket roll igentligen. (Mellan 2-3 bar överallt funkar bra)

Jag sa det till killen som gjorde hjulinställningen men då sa han att det är bättre om jag tar 2,5 fram och 2,2 bak Så för en som inte kan sånt här så bra så undrar man ju vad är det som är bättre med dom trycken han säger ? smile

5 089 Inlägg
19 juni 2014
Biltillverkaren vill att du åker mjukt å fint. med mindre lufttryck blir bilen mjukare. dom struntar i om däcket hållet 2000 mil. Men med ett halvkilo mer kanske däcken håller 3000 mil.

\Lindgren

4 Inlägg
20 juni 2014
Trådstartare
FLindgren skrev:
Biltillverkaren vill att du åker mjukt å fint. med mindre lufttryck blir bilen mjukare. dom struntar i om däcket hållet 2000 mil. Men med ett halvkilo mer kanske däcken håller 3000 mil.

Ok, då är jag med... Tack så mycket... wink

Sök