2737
Sök

Erfarenhet av simons avgas till Bmw E90?

Cupra_
4 juli 2014
Som rubriken, någon som prövat?
Blev det någon större skillnad i ljud?
Passform?
Rent av effektskillnad?

Jag har haft deras system på en Volvo, men nu gäller det min 325.
Original har blivit platt under sad Någon tog ett farthinder lite väl fort.

Jag har haft ett system från supersprint på min Z4 och det lät riktigt fint, men det är också betydligt dyrare än simons, därav min fråga.

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
4 juli 2014
Simons generellt;

Ljud;
Ger väl ett något "mullrigare" ljud, så vill du ha ett rappare mer sportigt ljud är nog supersprint, eller något annat, ett bättre val. Om du inte planerar att ersätta dem andra dämparna (mellan, främre) med raka rör och kanske till och med sportkat etc. för DÅ, då jävlar blir det vrål. (jag har själv prövat detta på min E39 och misstänker att det blir ungefär samma resultat på de flesta bilar)

Passform;
Passformen ska vara utmärkt då dämparen i fråga är anpassad efter just din bil. 

Vad gäller effekt blir det ju lite öppnare flöde för avgaserna, så bilen kan tyckas gå lite "renare" och därav piggare på så sätt.

Cupra_
4 juli 2014
zekezeke skrev:
Simons generellt;

Ljud;
Ger väl ett något "mullrigare" ljud, så vill du ha ett rappare mer sportigt ljud är nog supersprint, eller något annat, ett bättre val. Om du inte planerar att ersätta dem andra dämparna (mellan, främre) med raka rör och kanske till och med sportkat etc. för DÅ, då jävlar blir det vrål. (jag har själv prövat detta på min E39 och misstänker att det blir ungefär samma resultat på de flesta bilar)

Passform;
Passformen ska vara utmärkt då dämparen i fråga är anpassad efter just din bil. 

Vad gäller effekt blir det ju lite öppnare flöde för avgaserna, så bilen kan tyckas gå lite "renare" och därav piggare på så sätt.

Jag tänkte mig väl en halvsats, med 2 dämpare för besiktningens skull..
Jo det var så jag upplevde det också, men då hade jag en 4-cylindrig motor med turbo, tänkte att det kanske blev annat med en 6:a.. Men jag vet att ljud är svårt att förklara ibland..

Sök