7795
Sök

Saab 9-3 -99 drar åt höger

20 Inlägg
5 maj 2014
Trådstartare
Hej,

Har problem med min gamla saab. Den drar åt höger när jag släpper ratten och ratten vrider sig till fem över. Det är inga bromsar som ligger på då allt är nytt. Har provat att skifta däck men ingen skillnad. Sedan hade jag bilen inne på hjulinställning, men de kunde ej ställe bakvagnen pga rostangrepp. Kan det vara felet? Personen som ställde framvagnen trodde det kunde vara styrväxeln, har dock inte sätt något läckage.

Några tips?

4 594 Inlägg
5 maj 2014
står bakvagnen fel så går ju bilen snett,

20 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
Okej, så här ser det ut efter hjulinställningen.

http://www.ladda-upp.se/bilder/qiecdxzczfwdp/

2 182 Inlägg
7 maj 2014
Toe in bak är ju fel, fast det står inåt så bilen ska inte dra för det. Har du kollat luftrycket i däcken?

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

20 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
Japp, har kollat trycket flera gånger. Kan tillägga att bilen drar mera/ratten vrids mera vid lägre hastigheter samt vid gaspådrag i låga hastigheter.

2 253 Inlägg
12 maj 2014
Länkarmsbussningar.  Bänd o bryt med spett på länkarna,  så syns det.

Stötdämparlagring slut. Sitter i övre änden på stötdämpare. Om det kärvar så kan inte fjädern vrida sig fritt, utan själva fjädern bli vriden och drar fjädern - ratten åt endera hållet.

20 Inlägg
5 juli 2014
Trådstartare
Kan tillägga att det bli inga vibrationer, då jag har bytt drivknut. Innan så var det dock vibrationer. Har sett att gummit på nedre styrleden är slut, kan det vara orsaken?

4 Inlägg
5 juli 2014
är bara ratten sne åt höger eller drar bilen? drar bilen beror det på att det är 30min mindre cazter på höger sida mot vänster sida....
Senast redigerat av Fishzilla (5 juli 2014)

Sök