10125
Sök

Xenon igen...

5 Inlägg
9 juli 2014
Trådstartare
Hej, jag vet att det finns massa trådar om detta men ingen verkar prata om det jag vill.
Jag har en saab 9-5 som jag tänkt eftermontera xenonljus lagligt på, det står i några av trådarna där dom har pratat med massa folk att man behöver högtryckspolare(finns på alla 9-5or 2002+), nivåreglering(tänkte plocka från skroten) och xenon lampor(även från skroten).

Är detta lagligt? Alltså att jag tar nästan allt som har med xenon och skruva av på en skrot för att sedan montera på min bil med halogen? Vill att den ska gå igenom besiktningen och vill inte blända folk....
Uppskattar snabbt svar om någon vet, kontaktar transportstyrelsen annars.
Vh

1 122 Inlägg
9 juli 2014
Handlar d bara om att du inte ska blända folk kan du väl köpa projektor lysen å bara byta till dina org lyktor under besiktning? Tyvärr inte exakt svar på vad du ville men ett alternativ och mest troligen billigare å enklare

gasa nu foer faen!

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
9 juli 2014
Kan du få till en automatisk nivåreglering så bör det inte vara några större problem.

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

5 Inlägg
9 juli 2014
Trådstartare
Tack för svaren, men borde det inte gå att bara ta hela kabelstammen, alla xenon delar från en skrotat saab som har varit reggad med xenon och besiktiga? Eller är dom så kinkiga?
Man kan ju tycka så länge det är rätta lyktor, auto. nivåreglering och ljusbilden är rätt så ska den ju gå igenom?

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
9 juli 2014
Ja om de inte är kinkiga, den levererades ju inte med xenon wink men det borde vara lugnt, finns de som fuskkonverterar och tar sig igenom!

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

Sök