4813
Sök

Mechanum, Mekonomen eller annan verkstad?

468 Inlägg
31 augusti 2014
Trådstartare
Hej.

Jag tänker nu serva min Opel Corsa -92 då den kan behöva det.

Jag är dock osäker på vilken verkstad som ger mest valuta för pengarna, service idag verkar vara ganska dyrt, så jag vill inte betala för bara oljepåfyllning och bytt luftfilter direkt.

Så har någon en verkstad som kan rekommenderas i Göteborg?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
31 augusti 2014
Då berättar du för kundmottagaren vad du önskar få utfört på bilen. Sedan får du en nota på det arbetet. Dom jobbar ju inte gratis. Du får ju inte gångjärnen smorda eller damtorkad instrumentbräda gratis...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

468 Inlägg
31 augusti 2014
Trådstartare
Eftersom jag inte är top notch på bilar (än) så vet jag ju inte vad som behövs göra riktigt för att få bilen att må bra

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
31 augusti 2014
totte1015 skrev:
Eftersom jag inte är top notch på bilar (än) så vet jag ju inte vad som behövs göra riktigt för att få bilen att må bra

Det vet ju verkstaden. Antar att din bil inte är servad enligt intervallen då du antar att bilen är i behov av en service. Be verkstaden göra en koll och lämna kostnadsförslag på vad som behöver göras. Det får du givetvis pynta för oxå

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

...has left the building...
4 474 Inlägg
31 augusti 2014
Serva själv. En Corsa 92 är inte värd många hundralappar....Eller lämna till nån kunnig bekant eller valfri BBB "Bogdans Billiga Bilverkstad"

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök