Hur vet jag vad jag har för topp och kamaxel till min b230e? Det är en -88 740. Trodde alltid det va 530 topp med v-kam. Läste att vissa modeller även hade 405 topp med k-kam??? Hur kan jag se vad jag har?
Hur vet jag vad jag har för topp och kamaxel till min b230e? Det är en -88 740. Trodde alltid det va 530 topp med v-kam. Läste att vissa modeller även hade 405 topp med k-kam??? Hur kan jag se vad jag har?
Vi på forumet kan ju inte veta vad du har för kam i din motor. Du får nog plocka ut den för att se.
Vi på forumet kan ju inte veta vad du har för kam i din motor. Du får nog plocka ut den för att se.
/Benny
Det jag menar är att står det på delarna?
Exakt! Du kanske bara behöver plocka bort kamdrevningen för att se vilken kam det sitter i din motor. Du kan inte öppna huven bara.
/Benny
Det jag menar är att står det på delarna?
Exakt! Du kanske bara behöver plocka bort kamdrevningen för att se vilken kam det sitter i din motor. Du kan inte öppna huven bara.
/Benny
Haha det förstod jag också. (att inte bara öppna huven) Men jag såg inget modellnummer på sidan av toppkåpan och jag vela inte skita ner mig i onödan utifall det inte stod på den. Trodde dock inte att det fanns någon modellbeteckning på kammen med tanke på att den måste vara slät
Sen har jag försökt hitta den där j*vla handboken om det stod i den.