2716
Sök

Köpråd: BMW E90 (330d)

100 Inlägg
8 oktober 2014
Trådstartare
Hej! Spanar på blocket efter min nästa bil. Är sugen på en E90, och funderar på om en 330d skulle vara ett bra val. Har hittat en 08a på blocket för ett rimligt pris med mycket utrustning. Skatten ligger på endast 3000, och motorn verkar inte dricka så mycket även om den har 231 hästar.
Har ni några råd eller åsikter angående dessa bilar/motorer som jag kan ta lärdom av?
Hur är det med partikelfilter på dessa? Dyrt att byta (om man ens behöver det?)? Jag har aldrig ägt en diesel innan så jag har inte superkoll.
Någon som vet hur HiFi-högtalarna skiljer sig mot standard?

Ni som äger/har ägt en E90, vad tycker ni?

Tacksam för svar! smile

4 261 Inlägg
9 oktober 2014
snuttefjun skrev:
Hej! Spanar på blocket efter min nästa bil. Är sugen på en E90, och funderar på om en 330d skulle vara ett bra val. Har hittat en 08a på blocket för ett rimligt pris med mycket utrustning. Skatten ligger på endast 3000, och motorn verkar inte dricka så mycket även om den har 231 hästar.
Har ni några råd eller åsikter angående dessa bilar/motorer som jag kan ta lärdom av?
Hur är det med partikelfilter på dessa? Dyrt att byta (om man ens behöver det?)? Jag har aldrig ägt en diesel innan så jag har inte superkoll.
Någon som vet hur HiFi-högtalarna skiljer sig mot standard?

Ni som äger/har ägt en E90, vad tycker ni?

Tacksam för svar! smile

kört på jobbet nu många e90 bland annat 330 och 330d. tycker att 330d går så sjukt jävla bra. Väldigt pigg är den och rolig att köra.  Jag skulle kolla hur turbon låter och hur bilen känns i motorn. annars kan jag varmt rekommendera

Sök