Roadtripp bil och råd

yearzero
6 oktober 2014 · 8 Inlägg

hej, jag är ny här på garaget och tänkte fråga om lite råd om res bilar "tex wv buss" eller någon annan bil som man kan bo i, tanken är ju att resa med bilen då ofc

jag är alldeles strax klar här nu med körkortet bara teorin kvar sedan uppkörning smile


___

jag har 2 frågor  "bil" och "skatt"

* jag skulle vilja ha lite råd om bilar som man kan bo och mycket plats i fast till ett bra pris "ca 10-20k"
* jag skulle vilja få lite råd om skatt till bilarna också som man inte åker på en nit där


plus och minus

+ 3 platser fram
+ billig i drift
+ billig skatt
+ stor och tom yta som man kan bygga en säng där plats för minst 2

- dyr (bil)


mvh // michel

primeramannen
11 oktober 2014 · 907 Inlägg

Inga svar på din fråga men lite hjälp på traven.
Skaffa inte en bil som har vägg mellan hytt och lastutrymme för det blir kallt där bak då det vet jag av egen erfarenhet då jag sov i en mersa vito på midsommar för några år sedan och kan säga att det var inte varmt på natten där bak

Dodge Dart "Darten" (1965)
AX3L
11 oktober 2014 · 398 Inlägg

Skatten ser du lätt på fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx, leta upp en bil på blocket och slå på dess regnr. While you're at it, sök på regnr på tex Länsförsäkringars hemsida för att se vad försäkringen kostar.

I övrigt känns det som att kravet på tre platser fram blir något begränsande. En hantverkarbil känns som
ditt bästa alternativ om du inte ska ta busskort (stora minibussar med tre säten fram kräver ofta busskort och finns nog inte i din prisklass heller). Kolla upp hur mycket modifieringar man får göra av mellanväggen! Många har ju genomlastningslucka, gör du en stor sådan borde det funka.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang