2945
Sök

Knackande ljud volvo 360

84 Inlägg
9 november 2014
Trådstartare
Tjena!
Har precis monterat på en 531topp och vx3 kam på min volvo 360 med en b200f.
När jag skulle starta den så blev det ett knackande ljud. Ljudet låter mer när jag ger gas och det verkar komma från spjälhuset.
Bilen startade en snabbis och dog efter en kortare stund.

Någon som kan tänkas veta vad det är? Har jag kanske missat något?
Tacksam för alla svar

4 563 Inlägg
9 november 2014
kamaxelinställnin

84 Inlägg
10 november 2014
Trådstartare
Men alla markeringar stämde när vi monterade på kamremmen och när vi snurrade motorn för att se om det stämde.
Känns mer som att  det är spjället innan insprutningen som slår och knackar.

4 563 Inlägg
10 november 2014
spjället kan inte knacka,då skulle ju tomgången hoppa i samma takt.......kom på en annan sak, vilken motor har förbränningsrummen i kolvarna?

Fri fart för ett fritt folk!
14 759 Inlägg
10 november 2014
zzr94092 skrev:
spjället kan inte knacka,då skulle ju tomgången hoppa i samma takt.......kom på en annan sak, vilken motor har förbränningsrummen i kolvarna?

bara b230K  sitter endast i 240 och 740

Kör fort så hinner inget hända...

4 563 Inlägg
10 november 2014
ja,jo,kom på det efter en stund,men hur ska spjället kunna knacka? Rör sig spjällaxeln när det knackar?

84 Inlägg
10 november 2014
Trådstartare
Jag ska hem och undersöka ännu närmare vad det är nu.
Jag la örat emot spjälhuset och jag tyckte att det lät där inne då, men ljudet kanske leder sig.
Har en polare som ska hjälpa mig, känns som att det är lättare att vara två och hitta felet :p

84 Inlägg
10 november 2014
Trådstartare
Nu har vi kollat på det.
Visade sig att det är glapp i bränslepumpen + att vi fick justera co-skruven. Sen hoppar den igång mycket oftare och lyckades hålla sig levande ganska länge den här gången smile

Det som knackar vid start är spjälhuset som jag trodde, frågan är varför den slår tillbaka så?

Sök