Volvo v70 sport edition, varför så dyra???

volvo-93
1 december 2014 · 625 Inlägg

Hej har väldigt länge velat ha en Volvo v70 sport edition. Men jag tänkte mest på priset på en D5 såg en helt ny idag som kostar över 400 000 vem kan köpa en bil för det priset känns som att man får betala av den hela livet och ändå är det fullt av dom här på vägarna hur tänker folk egentligen? Så som det ser ut nu kommer jag aldrig kunna ha en v70 sad Vad anser ni att en v70 är värd? för man kan ju hitta ett annat märke för halva priset :S

Senast redigerat av volvo-93 (1 december 2014)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
1 december 2014 · 3 730 Inlägg

Andrahandsvärdet är mycket bättre än en bil för halva pengen. Det är en anledning till att många köper. Sen så är väldigt många nya bilar tjänstebilar. Väldigt många i vårat avlånga land tjänar mycket pengar så de har råd. Ser inga konstigheter i det

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Nordic_M5
1 december 2014 · 64 Inlägg

Folk tänker nog inte så mycket alls skulle jag gissa. De stirrar sig blinda på om de klarar månadsbeloppet, inte vad allt kommer kosta i slutändan och hur den förlorar i värde. Hos många handlare står ju månadsbeloppet oftast större skrivet än bilens säljpris. Jag var runt till olika handlare här i Karlstad och ställde lite frågor om hur bilarna säljs. Privatpersoner har inga pengar längre sa dom. Det är i princip bara lån på både nya Volvo, BMW och Mercedes. Alla vill väl kunna stoltsera med en ny bil. Sen är förstås många V70 företagsbilar också. Så därför är de vanliga på vägarna. Själv hade jag inte kunnat tänka mig att köpa en V70 för 400 lakan. Inte någon BMW heller för den delen. Det blir otroligt kostsamt. Men man får vara glad att det finns de som gör det, så det finns begagnade bilar åt oss andra smile

BMW M5 (2000)
FLindgren
1 december 2014 · 5 089 Inlägg

Handlar väll mer om prioriteringar här i livet...
Lägg undan 10 000 varje månad så har du din bil om fyra år.

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
baltis
1 december 2014 · 1 948 Inlägg

Vad har du levt i för bubbla hela ditt liv? big_smile
Klara ett billån på 400k är inget större problem för mååååååånga svenskar.

Av ren nyfikenhet, vad för bil för halva priset är det du anser vara jämförbar med en volvo v70 för 400k?

volvo-93
1 december 2014 · 625 Inlägg

Självklart går det inte jämföra en bil för 200 000 med en v70. Det jag gillar med v70 är utseendet och så sitter man som en kung i dom, den enda nackdelen är att det är så mycket diesel gillar inte motorljudet från dom men man kör ju snålt med dom iallafall.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
1 december 2014 · 3 730 Inlägg

volvo-93 skrev:
Självklart går det inte jämföra en bil för 200 000 med en v70. Det jag gillar med v70 är utseendet och så sitter man som en kung i dom, den enda nackdelen är att det är så mycket diesel gillar inte motorljudet från dom men man kör ju snålt med dom iallafall.

Ingen tvingar väl dig att köpa en flång ny Diesel? Köp några år gammal bensin för en 100ing så har du en trevlig kamrat många år framöver

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang