6144
Sök

Halvljusautomatik på bmw e36

4 261 Inlägg
9 november 2014
Trådstartare
Hejsan!

Har läst och letat runt på nätet nu i flera dagar men hittar inte riktigt en bra förklaring.

Har en e36 328 från 95 som är import som inte har automatiskt halvljus när man startar bilen utan måste vrida på vredet för att få halvljus, sen så måste man vrida tillbaka när man stänger av motorn..känns lite irriterande så jag glömmer att vrida och då kör man utan belysning.

Ser att folk har lite olika lösningar som tex ett relä från mixon? men då undrar jag om det finns nått lättare alternativ eller ifall man monterar nått relä vad är det för belysning som körs när man startar motorn? halvljus+instrument belysning? för det är bara dom 2 jag bryr mig om. Hur gör jag för att få upp automatiskt halvljus samt instrument belysning utan att behöva vrida nått? som på vanliga svensksålda bilar.

tack på förhand!

6 704 Inlägg
10 november 2014
Kolla kopplingsschema om det står något särskilt där angående halvljusautomatik, då får du även en överblick om vilka kablar som ska skarvas från/till ljusomkopplaren.

De/Dem

4 261 Inlägg
2 december 2014
Trådstartare
Malheus skrev:
Kolla kopplingsschema om det står något särskilt där angående halvljusautomatik, då får du även en överblick om vilka kablar som ska skarvas från/till ljusomkopplaren.

fan jag förstår mig inte särskilt bra på el alltså^^

det enda valet tror jag som finns är att köpa ett sånt där mixon kitt men undrar om man kan lyckas montera det?

finns det verkligen ingen lättare sätt??

1 813 Inlägg
3 december 2014
Räcker kanske att bara byta ut ljusvredet mot ett som är avsett för Sverige/norden!?
Vet att det ska skilja på dessa, men om det är det enda man behöver byta för att få automatiken att fungera kan jag dock inte svara på.

Sök