Jag har ägt uppemot 10 bilar än så länge, och måste säga att jag känner mig lyckligt lottad efter att ha läst igenom denna tråd. Trodde faktiskt att bil entusiaster var mer noggranna vid köp av bil, men som man säger, en skomakares barn har oftast trasiga skor..
Jag har gjort ett köp som var jävligt surt, köpte en Fiat Strada som vid tillfället var 4 år gammal, hade gått 10k mil, full servicebok med all service korrekt utförd. Kände ägarna väl sen innan, vet att dom aldrig haft problem med bilen. När jag köpte den rasade allt. På 10 månader bytte jag
Hjullager höger fram, generator, startmotor, tändningslås, styrleder/spindelleder, bromsslangar fram, bromsok vänster fram, slavcylinder, kopplingsslang, (Tog 6 månader att få hem slangen). Diverse spruckna vattenslangar. Handbroms mekanismen gick även den sönder, kuggarna som handbromsen klickar i var bortnötta.
Var involverad i en mindre olycka som jag var vållande i, hade räckt med att byta kylare och rikta/byta framvagnsbalk, räknar med 10 timmar tidsåtgång i verkstaden och 1500kr i delar så hade det varit lagat. men var så jävla förbannad att jag körde raka vägen till skroten, lämnade bilen med registreringsbeviset påskrivet och tog bussen hem... Ångrar mig inte...
Bilen var en 04, köptes 08, skrotades... 09?
Senast redigerat av sleepyoh (8 december 2014)
_----------'