3757
Sök

Sämsta bilen du haft?

237 Inlägg
7 december 2014
Hade en Reanault scenic årsmodel 99 som bara hade gått 11000mil som jag köpte som slit och slängbil för 15000kr.
Har ägt över 50bilar och det här var nog det värsta shiten jag haft skänkte bort biljäveln efter ett halvår!

337 Inlägg
7 december 2014
En volvo 245, skrek om bakaxeln och växellådan, Tappa högra bakdäcket efter 5 timmar ägande, fick hem ägare papperna och sålde bilen med förlust enbart för att bli av med den,

Of World
3 376 Inlägg
7 december 2014
Saab 9-5 .. rasade på väg hem efter köp..nog sämst hittills.

ett annat pissköp var en Bmw E39...ägde i en månad.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 450 Inlägg
7 december 2014
moparfarmer skrev:
xVolvo240x skrev:
När ja köpte en volvo 945 -96 som skulle va så himla "fin"  , visst den såg skit fin ut men när ja hissade upp den i garaget fick ja en chock,  de va väldigt nära att ja åkte tillbaka till han som sålde den

köpte denna i panik när elen i min peosket brann... visst ser den fin ut? men det var mer rost än lack runt hjulhus och nederkant på dörrar och baklucka... när jag öppnade bakluckan hemma så lossnade handtaget av rost... när jag slog igen skiten ramlade regplåten av... vänster tröskel fick jag byta, gick inte att lappa ihop, höger gick att lappa. sen började vänster bärarm glappa i främre bulten... inte i bussningen, och topplagringarna fick jag byta... bytte sedan bort den mot mondeon högst upp på denna sida...sabla oflyt... ASD026=AS Dålig noll suugåsex tongue
http://oi62.tinypic.com/5trnyv.jpg

Ja på utsidan kan dom se riktigt fina ut, fast den 945an ja skaffa fanns de ingen rost på men de va nybesiktad två dagar innan, men där fanns ingen katalysator å den va inte borttogen nyligen för de syntes på svetsarna, så han gjorde nog en deal med bes gubben där, alla bussningar va tok slut, å den skulle va chippad i bränsle å tändning, men de skulle tydligen va för "klent" chip i då den ryckte vid full gas. Å de kan ja förstå varför när slangen till WG va bort togen. Osv osv

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

377 Inlägg
8 december 2014
Den jag köpte visste jag om att den var helt upprostad under, men jag fuskade ihop den till bes och sen fick den gå hårt som vinterbil.

Vika!
162 Inlägg
8 december 2014
en amazon 66, var rostlagad utan gas, hela karossen bestod av hönsnät och spackel, var mer silvertejp än plåt på kofångarna, vågade ej lyfta upp den med tvåpelarn då allt knaka å hade sig. köpte bilen mitt i natten så kollade inte så noga på plats, ångest i en vecka när man såg den i dagsljuset dagen efter

I'm number 1 and I'll always be .The pride of the South they call the General Lee

1 319 Inlägg
8 december 2014
Jag har ägt uppemot 10 bilar än så länge, och måste säga att jag känner mig lyckligt lottad efter att ha läst igenom denna tråd. Trodde faktiskt att bil entusiaster var mer noggranna vid köp av bil, men som man säger, en skomakares barn har oftast trasiga skor..

Jag har gjort ett köp som var jävligt surt, köpte en Fiat Strada som vid tillfället var 4 år gammal, hade gått 10k mil, full servicebok med all service korrekt utförd. Kände ägarna väl sen innan, vet att dom aldrig haft problem med bilen. När jag köpte den rasade allt. På 10 månader bytte jag

Hjullager höger fram, generator, startmotor, tändningslås, styrleder/spindelleder, bromsslangar fram, bromsok vänster fram, slavcylinder, kopplingsslang, (Tog 6 månader att få hem slangen). Diverse spruckna vattenslangar. Handbroms mekanismen gick även den sönder, kuggarna som handbromsen klickar i var bortnötta.

Var involverad i en mindre olycka som jag var vållande i, hade räckt med att byta kylare och rikta/byta framvagnsbalk, räknar med 10 timmar tidsåtgång i verkstaden och 1500kr i delar så hade det varit lagat.  men var så jävla förbannad att jag körde raka vägen till skroten, lämnade bilen med registreringsbeviset påskrivet och tog bussen hem... Ångrar mig inte...

Bilen var en 04, köptes 08, skrotades... 09?
Senast redigerat av sleepyoh (8 december 2014)

_----------'

österbybruk
267 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
denna ford custom 300 1959 var OND... från första dan kokade den och spred ut vatten och olja i olika blandningar överallt... bytte till en nyrenoverad likadan 302 v8 men flyttade över kringutrustningen från den gamla, det var dumt då fördelaren var paj, startmotorn rasade 3 gånger, vattenpumpen som var gammal men oanvänd skar på midsommar... och när bilen stod på ramper och jag låg under bilen och tog bort växelstaget gungade den till och rullade av ramperna, jag klarade mej med uppskuret ögonlock, skrapad kind och bula i tinningen... biljäveln var OND... bytte fördelare och sålde den till en dam i göteborg som inte hade några som helst problem med den..
efter att ha ägt 7 fordar säger jag bara en sak:margarin är inte smör, ford är inte bil tongue

https://www1.garaget.org/archive/134/133879/184005/184005-1746320.jpg
hon heter DAGNY...kom hit och spill!

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!

Evildan
9 december 2014
Kan verkligen flera bilar exempelvis fyra stycken vara den sämsta man ägt?
Senast redigerat av Evildan (9 december 2014)

österbybruk
267 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
på olika sätt... nån var rostigast, nån gick sönder hela tiden... nån var ond...nån ful..nån god... tongue

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!

Sök