Biltemas Rain Repellent.

arvidh
21 december 2014 · 22 Inlägg

Tjena!

Köpte biltemas Rain Repellent igår, även hunnit testa den på vindrutan och hittills funkar den klockrent. Hur vattnet porlade sig och bara rann av efteråt var helt sjukt imponerande, speciellt då den kostade ynka 50 kr. Ska bli intressant att se hur rutan artar sig till veckan, pendlar 7 mil dagligen på saltad väg, dvs användningen av spolarvätskan är hög. Läst på olika forum att vissa drabbats av ett tjockt lager av "klägg" tack vare detta medel, känns sådär. Hoppas jag var nog ordentlig att polera in samt polera bort medlet.

Men nu till min fråga, kan jag använda detta på strålkastarna samt extralysen också? Extralysena bör funka då dom är av glas. Men på plast? Står inget på flaskan om det, samt inget i säkerhetsdatabladet som finns att tillgå på biltemas hemsida. Någon som provat?

it_mutt Avstängd
21 december 2014 · 10 388 Inlägg

Lägg lite "vanligt" vax på dessa annars. Men ja, Biltemas Rain Repellent fungerar finfint på rutor iaf (inte testat på strålkastare)

Senast redigerat av it_mutt (21 december 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
arvidh
21 december 2014 · 22 Inlägg

it_mutt skrev:
Lägg lite "vanligt" vax på dessa annars. Men ja, Biltemas Rain Repellent fungerar finfint på rutor iaf (inte testat på strålkastare)

Alright. Läste om liknande medel från andra återförsäljare och dom rekommenderade lyktorna också.. känns dock ovärt att prova utan garanterad effekt, positiv sådan. Brukar normalt sett våtslipa lyktorna nån gång per år, samt vaxa smile
Hur länge upplever du att skyddet håller sig på rutorna?

it_mutt Avstängd
21 december 2014 · 10 388 Inlägg

arvidh skrev:

it_mutt skrev:
Lägg lite "vanligt" vax på dessa annars. Men ja, Biltemas Rain Repellent fungerar finfint på rutor iaf (inte testat på strålkastare)

Alright. Läste om liknande medel från andra återförsäljare och dom rekommenderade lyktorna också.. känns dock ovärt att prova utan garanterad effekt, positiv sådan. Brukar normalt sett våtslipa lyktorna nån gång per år, samt vaxa smile
Hur länge upplever du att skyddet håller sig på rutorna?

Det är jättesvårt att säga, beror ju helt på hur vädret är. Eller ja, det beror väl snarare på hur mycket man behöver använda vindrutetorkarna.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
arvidh
21 december 2014 · 22 Inlägg

it_mutt skrev:

arvidh skrev:

it_mutt skrev:
Lägg lite "vanligt" vax på dessa annars. Men ja, Biltemas Rain Repellent fungerar finfint på rutor iaf (inte testat på strålkastare)

Alright. Läste om liknande medel från andra återförsäljare och dom rekommenderade lyktorna också.. känns dock ovärt att prova utan garanterad effekt, positiv sådan. Brukar normalt sett våtslipa lyktorna nån gång per år, samt vaxa smile
Hur länge upplever du att skyddet håller sig på rutorna?

Det är jättesvårt att säga, beror ju helt på hur vädret är. Eller ja, det beror väl snarare på hur mycket man behöver använda vindrutetorkarna.

Ah, det är sant. Jag får helt enkelt avvakta och se smile

AliMohammadya Jaguar XKR Arden
24 december 2014 · 31 Inlägg

har prövat rain repellent på plast strålkastare. och då kan jag säga att det vattnet rinner av endast om det är regniga sommar dagar, men just nu så hjälper inte medlet pga av att det är mest leriga och smutsiga vägar!

*** Mycket stolt Jaguar ägare ***
:cool:
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang