Bra Extraljus

MammDiin
31 december 2014 · 2 019 Inlägg

granadadr skrev:

Demmpa skrev:

granadadr skrev:

finns inga med RIKTIGA pencil led,  en sk led pencil/smal lyser med ca10graders vinkel,, vilket motsvara ett vanligt extraljus,, ett 60w led extraljus lyser väl ca 300m,, nått sånt,,

pbe225 lyser nog lite längre än så tror jag.. 1lux på 700m,
så det finns kraftfulla ledljus med, men dom kostar därefter.

och 1 lux är inget ljus att prata om heller wink du ser inte det ljuset med ögat ifrån bilen,,  om man kollar på illustrationerna som finns,, så har man ju vit ljuskägla och gul, ornage och röd,,  jag personligen brukar se var den vita och gula slutar,, efter det är ljuset endå för svagt för att uppfatta

Beror väl på vad som lyses upp med 1 lux, lyser man mot en mörk skog så ser man troligen inte att det är en skog där, men lyser man mot ett vitt hus så ser man rätt bra att där är ett hus.

Oceanmist Emelie Hallberg
31 december 2014 · 829 Inlägg

Lightforce då? smile

Demmpa
1 januari 2015 · 329 Inlägg

granadadr skrev:

Demmpa skrev:

granadadr skrev:

finns inga med RIKTIGA pencil led,  en sk led pencil/smal lyser med ca10graders vinkel,, vilket motsvara ett vanligt extraljus,, ett 60w led extraljus lyser väl ca 300m,, nått sånt,,

pbe225 lyser nog lite längre än så tror jag.. 1lux på 700m,
så det finns kraftfulla ledljus med, men dom kostar därefter.

och 1 lux är inget ljus att prata om heller wink du ser inte det ljuset med ögat ifrån bilen,,  om man kollar på illustrationerna som finns,, så har man ju vit ljuskägla och gul, ornage och röd,,  jag personligen brukar se var den vita och gula slutar,, efter det är ljuset endå för svagt för att uppfatta

som du säger, men med blotta ögat så ser man ca 500-550m med dom, så det finns led ljus som är hyggliga,
men rekommenderar fortfarande xenon, då det blir både billigare och bättre ljus:)

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang