6139
Sök

Ledramper, ebay

13 Inlägg
4 januari 2015
Trådstartare
tja tänkte kolla vad ni har för erfarenhet att beställa från Ebay.
Leveranstid, för/nackdelar, tullavgifter osv.
Hade nämligen tänkt att beställa denna
http://www.ebay.com/itm/52Inch-300W-LED … mp;vxp=mtr

5 920 Inlägg
4 januari 2015
Leveranstiderna som står brukar oftast stämma (om man går efter det senare datumet).

Fördelar: Oftast billigare än i Sverige fastän tull och frakt tillkommer.

Nackdelar: Måste betalas i förskott, garantiärenden tas med utlandet och tar därför oftast längre tid, man kan inte känna på grejjerna innan köp, man får inte grejjerna direkt.

Ett tips gällande LED, köp inte Epistar dem lyser mycket sämre än CREE (därför dem kostar halva priset).
En sak till, flood-beam på ledramper lyser väldigt kort utan bättre att köra med hela rampen som pencil, rampen är ändå så bred på brukar bli nog brett ändå.
Finns även böjda ramper som hjälper till för bredden.
Köp helst med riktiga linser istället för reflektorer, lyser MYCKET bättre.

908 Inlägg
4 januari 2015
Jag har testat en hel del kina ramper både såna med CREE och Epistar 10w/3w osv.
Fick fel ramp en gång, fick en epistar när jag beställde en cree, så dom skickade ut en ny till mig.
Och jag kunde inte se någon skillnad på ljuset mellan dom 2 ramperna.
Jag tror att kina epistar och cree är samma led, bara att cree är 4 kantig istället för rund tongue
ett smart försäljningstrick helt enkelt för kineserna.

Men, jag har klämt på en sån där liknande billig ramp där du nu länka, och den känns faktiskt
ännu sämre än en dyrare kina ramp, och det är ju inge vidare bra. De dyrare för runt 2000:-
är oftast lite mer robusta eller vad man ska säga.

Sunyee-int och sunyee-au är 2 mkt seriösa ebay försäljare, kolla in deras grejjer istället. (lev tid ca 2 veckor, bättre än svenska åf)
Ska du ha en kina ramp som du vill ska lysa, köp då en stor och ingen i regplåt strl för då får du inte spec mycket ljus.

13 Inlägg
4 januari 2015
Trådstartare
okej tack för tipsen smile

Sök