3554
Sök

Köpråd S40 s60 eller v70

2 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
Tjenna! Ska köpa en bil och tycker att Volvo verkar intressant. Pålitliga och om något hände så finns det mycket reservdelar.

Vet dock inte vilken av dessa modeller ( V70, S60, S40 ) jag ska köpa så jag vill gärna ha reda på för och nackdelar med de olika modellerna samt vilken modell som är bäst. Tänker på typ av motor och dylikt.

Vad ska man betala för de olika modellerna? Ska man tänka mer på miltalet eller från vilket år osv.
Min budget är på ca 50000 kr men gärna billigare.

Bor i Kronoberg så om någon hittar en bil som verkar passa mig så säg gärna till.

Tack på förhand!

4 248 Inlägg
6 januari 2015
S60, S40 är relativ populära modeller på beg.-markanden då det är en "lagombil"
V70 är ganska dyr att äga och köra därför inte samma sug efter denna modell då dom kommit upp i åren
50.000:- och netåt ligger brytpunkten då det rent av en S60, S40 är dyrare i inköp än en V70

använd förutom blocket även allaanonnser.se  för att vaska fram guldkornen när ni vet vad ni vill ha
Senast redigerat av spillolja (6 januari 2015)

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

1 711 Inlägg
6 januari 2015
Nu ska jag inte vara negativa Arne här, men, varför inte en pålitlig snål pigg japanare?
driftsäker,soppasnål och inte dyrare delar än dom volvomodellerna..

Nu e kanske japs no no här, men just saying ;-)

Mvh Christian (kör japs bruksbil, o amerikanska på övriga tider)

2 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
Tumbleweed skrev:
Nu ska jag inte vara negativa Arne här, men, varför inte en pålitlig snål pigg japanare?

Hallå Christian!

Är det någon speciell modell du tänker på? Vill gärna att bilen inte ska vara för slö och se okej ut.
Tack för svar!

1 711 Inlägg
6 januari 2015
Slaskhinken skrev:
Tumbleweed skrev:

Hallå Christian!

Är det någon speciell modell du tänker på? Vill gärna att bilen inte ska vara för slö och se okej ut.
Tack för svar!

Typ, lancer GLXI  16v, kan se rätt bra ut med ett par Goa fälgar, inget slött där inte :-)

Möjligen honda vtec,  pigg en jäkel, men lastförmåga hrm dålig.

Sök