Polisbil

Speedbreaker
7 januari 2015 · 9 Inlägg

Hej allihopa big_smile Är ja på fel tråd, så flytta den gärna !
Nu är det såhär att jag har tänkt att göra om min vita Volvo 940 till en "polisbil" och då är min fråga som följande ..är det någon som har koll på vilken färgkod dom har på det "blåa" och vilket typsnitt dom använder sig av i texten "POLIS" på huv och dörrar osv ..? Kanske någon till och med vet var man kan få tag i detta ? Tacksam för svar:)

Volvo S40 "T4" (1999)
Volvo 740 "Mhun" (1987)
tobbeh78 !
7 januari 2015 · 543 Inlägg

dock måste jag vara dryg och fråga -Varför?

Trött och bitter?? javisst!
Mervolic Yawn...
7 januari 2015 · 3 151 Inlägg

tobbeh78 skrev:
dock måste jag vara dryg och fråga -Varför?

Det kan man fråga sig, men man kan också fråga sig varför folk spenderar hundratusentals, eller till och med miljoner kronor på en bil när man lika gärna kan köpa en Volvo 740 för nån tusenlapp som transporterar en lika bra mellan hem och arbete i fullt laglig hastighet och dessutom antagligen är billigare att äga och reparera.

Eller varför fyller vissa bilarna med högtalare, som spelar så högt att man riskerar att skada sig om man befinner sig i bilen?

Varför spenderar världens länder miljarder kronor varje månad på att forska om vapenteknik istället för att försöka finna botemedel till cancer osv?

Svaret är väl egentligen ganska enkelt -- därför att man vill! Eller för att man kan! smile

barenhoff TEAM RADIOACTIVE
7 januari 2015 · 467 Inlägg

Mervolic skrev:

tobbeh78 skrev:
dock måste jag vara dryg och fråga -Varför?

Det kan man fråga sig, men man kan också fråga sig varför folk spenderar hundratusentals, eller till och med miljoner kronor på en bil när man lika gärna kan köpa en Volvo 740 för nån tusenlapp som transporterar en lika bra mellan hem och arbete i fullt laglig hastighet och dessutom antagligen är billigare att äga och reparera.

Eller varför fyller vissa bilarna med högtalare, som spelar så högt att man riskerar att skada sig om man befinner sig i bilen?

Varför spenderar världens länder miljarder kronor varje månad på att forska om vapenteknik istället för att försöka finna botemedel till cancer osv?

Svaret är väl egentligen ganska enkelt -- därför att man vill! Eller för att man kan! smile

halleluja

tobbeh78 !
8 januari 2015 · 543 Inlägg

Givetvis förstår jag din poäng, men varför åka runt med en "polisbil", vad vill man uppnå med det?

Högtalare, trim, åka volvo från A-B eller köpa en Ferrari etc förstår jag, men en polisbil, vill man "leka" ordningsmakt eller spela tuff vid lokala korvhaket eller har kanske TS ett genrellt intresse för just polisbilar?

kommer vi få läsa fler trådar när lokala harry haffa tröttnat på bilen och gett TS böter eller beslagtagit bilen etc?

Trött och bitter?? javisst!
Dr_struts
8 januari 2015 · 1 861 Inlägg

Vem har inte drömt om att va polis och köra polisbil när man va liten? big_smile Hade jag haft råd hade jag haft en Caprice/Crown vic sedan länge med sökarljus och allt vad utrusning heter men nu så är jag pank! Gör du pullisautåmobil vill jag ha tråd!

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
it_mutt Avstängd
8 januari 2015 · 10 388 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Givetvis förstår jag din poäng, men varför åka runt med en "polisbil", vad vill man uppnå med det?

Högtalare, trim, åka volvo från A-B eller köpa en Ferrari etc förstår jag, men en polisbil, vill man "leka" ordningsmakt eller spela tuff vid lokala korvhaket eller har kanske TS ett genrellt intresse för just polisbilar?

kommer vi få läsa fler trådar när lokala harry haffa tröttnat på bilen och gett TS böter eller beslagtagit bilen etc?

Vad vill du uppnå med andra fälgar? Stereo som spelar för halva stan, vad är poängen med det?  Missförstå mig rätt, jag tycker ex.vis att "rätt fälgar på rätt bil" är snyggt (nej, inte 22" med ½cm däckprofil på en volvo 740) eller för den del så trivs jag med en "ordentlig stereo" (ordentlig nog för mig, inte resten av världen). Vad (exempelvis) du tycker är snyggt/tufft/häftigt, behöver ju inte TS dela för fem öre. TS kan ju då tycka att det är "all of the above" om en polisbil.


Personligen har jag inget till övers för svenska polisbilar, men, Capricepolisen som står här på gården, tycker jag är barnsligt tuff. Och för mig är det säkert just det, ett barnsligt intresse från när jag var knatte och tyckte att det var tufft med polisbilar i filmer.

- - - -

Dr_struts skrev:
Vem har inte drömt om att va polis och köra polisbil när man va liten? big_smile Hade jag haft råd hade jag haft en Caprice/Crown vic sedan länge med sökarljus och allt vad utrusning heter men nu så är jag pank! Gör du pullisautåmobil vill jag ha tråd!

Du får åka en sväng med mig i sommar wink (Även om Capricen inte är "fullutrustad", eller ens polisbil från början. Men målad, klistrad, sökarljus och ramp iaf

Senast redigerat av it_mutt (8 januari 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Dr_struts
8 januari 2015 · 1 861 Inlägg

it_mutt skrev:

tobbeh78 skrev:
Givetvis förstår jag din poäng, men varför åka runt med en "polisbil", vad vill man uppnå med det?

Högtalare, trim, åka volvo från A-B eller köpa en Ferrari etc förstår jag, men en polisbil, vill man "leka" ordningsmakt eller spela tuff vid lokala korvhaket eller har kanske TS ett genrellt intresse för just polisbilar?

kommer vi få läsa fler trådar när lokala harry haffa tröttnat på bilen och gett TS böter eller beslagtagit bilen etc?

Vad vill du uppnå med andra fälgar? Stereo som spelar för halva stan, vad är poängen med det?  Missförstå mig rätt, jag tycker ex.vis att "rätt fälgar på rätt bil" är snyggt (nej, inte 22" med ½cm däckprofil på en volvo) eller för den del så trivs jag med en "ordentlig stereo" (ordentlig nog för mig, inte resten av världen). Vad (exempelvis) du tycker är snyggt/tufft/häftigt, behöver ju inte TS dela för fem öre. TS kan ju då tycka att det är "all of the above" om en polisbil.


Personligen har jag inget till övers för svenska polisbilar, men, Capricepolisen som står här på gården, tycker jag är barnsligt tuff. Och för mig är det säkert just det, ett barnsligt intresse från när jag var knatte och tyckte att det var tufft med polisbilar i filmer.

- - - -

Dr_struts skrev:
Vem har inte drömt om att va polis och köra polisbil när man va liten? big_smile Hade jag haft råd hade jag haft en Caprice/Crown vic sedan länge med sökarljus och allt vad utrusning heter men nu så är jag pank! Gör du pullisautåmobil vill jag ha tråd!

Du får åka en sväng med mig i sommar wink (Även om Capricen inte är "fullutrustad", eller ens polisbil från början. Men målad, klistrad, sökarljus och ramp iaf

Woho! Du brukar inte vara på American car show i Uppsala?

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
it_mutt Avstängd
8 januari 2015 · 10 388 Inlägg

Dr_struts skrev:

it_mutt skrev:

tobbeh78 skrev:
Givetvis förstår jag din poäng, men varför åka runt med en "polisbil", vad vill man uppnå med det?

Högtalare, trim, åka volvo från A-B eller köpa en Ferrari etc förstår jag, men en polisbil, vill man "leka" ordningsmakt eller spela tuff vid lokala korvhaket eller har kanske TS ett genrellt intresse för just polisbilar?

kommer vi få läsa fler trådar när lokala harry haffa tröttnat på bilen och gett TS böter eller beslagtagit bilen etc?

Vad vill du uppnå med andra fälgar? Stereo som spelar för halva stan, vad är poängen med det?  Missförstå mig rätt, jag tycker ex.vis att "rätt fälgar på rätt bil" är snyggt (nej, inte 22" med ½cm däckprofil på en volvo) eller för den del så trivs jag med en "ordentlig stereo" (ordentlig nog för mig, inte resten av världen). Vad (exempelvis) du tycker är snyggt/tufft/häftigt, behöver ju inte TS dela för fem öre. TS kan ju då tycka att det är "all of the above" om en polisbil.


Personligen har jag inget till övers för svenska polisbilar, men, Capricepolisen som står här på gården, tycker jag är barnsligt tuff. Och för mig är det säkert just det, ett barnsligt intresse från när jag var knatte och tyckte att det var tufft med polisbilar i filmer.

- - - -

Dr_struts skrev:
Vem har inte drömt om att va polis och köra polisbil när man va liten? big_smile Hade jag haft råd hade jag haft en Caprice/Crown vic sedan länge med sökarljus och allt vad utrusning heter men nu så är jag pank! Gör du pullisautåmobil vill jag ha tråd!

Du får åka en sväng med mig i sommar wink (Även om Capricen inte är "fullutrustad", eller ens polisbil från början. Men målad, klistrad, sökarljus och ramp iaf

Woho! Du brukar inte vara på American car show i Uppsala?

Nej det kan jag väl inte påstå tyvärr (är sjukt dålig på att åka iväg på träffar alls faktiskt). Men, det finns väl alltid en första gång för allt wink tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Dr_struts
8 januari 2015 · 1 861 Inlägg

it_mutt skrev:

Dr_struts skrev:

it_mutt skrev:

tobbeh78 skrev:
Givetvis förstår jag din poäng, men varför åka runt med en "polisbil", vad vill man uppnå med det?

Högtalare, trim, åka volvo från A-B eller köpa en Ferrari etc förstår jag, men en polisbil, vill man "leka" ordningsmakt eller spela tuff vid lokala korvhaket eller har kanske TS ett genrellt intresse för just polisbilar?

kommer vi få läsa fler trådar när lokala harry haffa tröttnat på bilen och gett TS böter eller beslagtagit bilen etc?

Vad vill du uppnå med andra fälgar? Stereo som spelar för halva stan, vad är poängen med det?  Missförstå mig rätt, jag tycker ex.vis att "rätt fälgar på rätt bil" är snyggt (nej, inte 22" med ½cm däckprofil på en volvo) eller för den del så trivs jag med en "ordentlig stereo" (ordentlig nog för mig, inte resten av världen). Vad (exempelvis) du tycker är snyggt/tufft/häftigt, behöver ju inte TS dela för fem öre. TS kan ju då tycka att det är "all of the above" om en polisbil.


Personligen har jag inget till övers för svenska polisbilar, men, Capricepolisen som står här på gården, tycker jag är barnsligt tuff. Och för mig är det säkert just det, ett barnsligt intresse från när jag var knatte och tyckte att det var tufft med polisbilar i filmer.

- - - -


Du får åka en sväng med mig i sommar wink (Även om Capricen inte är "fullutrustad", eller ens polisbil från början. Men målad, klistrad, sökarljus och ramp iaf

Woho! Du brukar inte vara på American car show i Uppsala?

Nej det kan jag väl inte påstå tyvärr (är sjukt dålig på att åka iväg på träffar alls faktiskt). Men, det finns väl alltid en första gång för allt wink tongue

Lätt värt att besöka skit härligt folk och mycket fina bilar! ^^ Skicka PM om du tar dig en tur! big_smile Nu ska vi inte kapa tråden nå mer wink

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Nordic_Drivers
8 januari 2015 · 349 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Trött på alla som vet bäst!

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
tobbeh78 !
8 januari 2015 · 543 Inlägg

Tanso skrev:

tobbeh78 skrev:
Trött på alla som vet bäst!

vad har min presentation med denna tråda att göra?

Det har jag skrivit där är för att jag har lessnat på alla de som tror sig vet bäst, tex jag hade strul med hel/halv på min amazon -66, fick till svar att jag skulle ha fotomkopplare, vilket jag inte har men jodå enligt honom skulle jag ha det ändå och han hade minsann jobbat med volvo sen xx-antal år..

Jag har inte påstått någonsin att jag vet bäst.. wink

Senast redigerat av tobbeh78 (8 januari 2015)

Trött och bitter?? javisst!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang