4072
Sök

Köpråd MB c klass 08-

34 Inlägg
17 januari 2015
Trådstartare
Hej! Är intresserad av en c klass! Undrar hur storlek på baksäte/bagage är jämfört med Passat/A6. Eftersom jag har en ganska klumpig bilbarnstol! Är det några kända fel på bilarna? Mvh

414 Inlägg
17 januari 2015
Trevlig och bra bil i mellanklassen. Polaren fick en ny sån i 18 års present fast 2011, Är typ samma bil förutom lite smådetaljer som 08-09. Uppfattade hans bil som relativt trång. passar bra för familj på två personer, A6 är betydligt större och Passat ligger någonstans mitt emellan dem två.
Mig veterligen hade bilen inte ett enda fel till försäljningen och i övrigt så verkar C-klass hålla måttet.

Själv hade jag hellre kört E-klass eller S-klass om du ska ha MB, men lättast är väl att gå till någon bilhandlare med en C-klass du är intresserad av och sedan prova stolen?

3 126 Inlägg
17 januari 2015
En bilbarnstol går nog dit utan problem men C-klassen är i samma storleksklass som BMWs 3-serie och Audi A4, den är såklart mindre än Audi A6 och Passat.

34 Inlägg
17 januari 2015
Trådstartare
Den ser ut att va större än BMW  3 serie tycker jag! Men ja kanske har fel?

414 Inlägg
17 januari 2015
jk92 skrev:
Den ser ut att va större än BMW  3 serie tycker jag! Men ja kanske har fel?

Identisk storleksmässigt med 3-serie E90/E91. Audi A4 från 08 är i samma klass men lite större, typ som passat.

34 Inlägg
18 januari 2015
Trådstartare
Någon som vet om de går att montera Isofix barnstol i passagerar sätet fram på denna modellen? Om inte, går det att eftermontera Isofix i passagerarstolen? Mvh

Sök