Volvo s60 tappar effekt eller liknande..

Hoffmeister2
19 januari 2015 · 467 Inlägg

Tjenare.

Har en S60 2.4t -01 Automatlåda

Ligger jag i typ 80kmh och trampar ner gasen en aning så den växlar ner ett snäpp så accelererar den iväg som den ska. Det är bara det att efter nån sekund är det som att den liksom tappar kraft och avstannar lite i accelerationen och ligger på 3000 varv utan att egentligen accelerera nämnvärt. Efter ytterligare nån sekund så fortsätter den accelerera som den gjorde när jag först tryckte ner gasen.

Först tänkte jag att det var lådan som gett upp.. Men nu undrar jag om det kan vara något annat.. Typ turbo? Gasspjäll?

Någon som har en aning?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Mack Forum- och sitemoderator
19 januari 2015 · 26 174 Inlägg

Dålig magnetventil?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Hoffmeister2
19 januari 2015 · 467 Inlägg

Jo kan det kanske vara det? Har läst en hel del nu och förstått att det är ett möjligt fel.. Den tappar liksom effekt vid typ 3000 varv vissa växlar.. sen helt plötsligt kommer den igen. Känns även ibland som att den accelererar alldeles för hårt i förhållande till hur mycket jag gasar.. Är magnetventilen det troligaste?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Hoffmeister2
23 januari 2015 · 467 Inlägg

För er i framtiden med liknande problem kan jag meddela att ett byte av magnetventilen till turbon gjorde susen:)

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang