Tjena:), jag har köpt två st 4 ohms basar med en talspole(rms 300w, peak 1260w) och undrar nu hur man kopplar dem till ett 4ohms slutsteg? Eller gör det något om jag kopplar till 2ohm på slutsteget då ger steget ut 1250 watt bränner jag inte basarna rätt snabbt då? , helt kass ang. ljud:rolleyes: (4ohm på slutsteget ger 650w)
Tjena:), jag har köpt två st 4 ohms basar med en talspole(rms 300w, peak 1260w) och undrar nu hur man kopplar dem till ett 4ohms slutsteg? Eller gör det något om jag kopplar till 2ohm på slutsteget då ger steget ut 1250 watt bränner jag inte basarna rätt snabbt då? , helt kass ang. ljud:rolleyes: (4ohm på slutsteget ger 650w)
koppla det i 2 ohm och få gain inställt rätt och spela varsamt med volymen
matar mina 600wrms/900wpeak med 875wrms enligt specc och det luktar bara bränt när jag verkligen vrider upp och väldigt djupa toner spelar.
Ingen fara att överskrida maxwatten vare sig i rms eller peak så länge man ställer in steget rätt. Driver själv 360wrms bas med 940wrms steg och har smiskat det bra utan vare sig lukt eller skador. Dock kräver det bra med ström. Luktar basarna bränt så brukar det bero på oren signal eller att man spelar för långt under avstämningen om ja inte minns fel