Pingens Poler/Skydds paket, någon som testat detta

Bike
3 februari 2015 ·

innan ni ens pratar om priset vet ni hur många procent det ska vara när man torkar bilar wink
kan lova er det är inte alls högt
för 1liter 99% för 99kr är ett bra pris.

Du får ut många liter på det

Glesmark
3 februari 2015 · 1 938 Inlägg

Bike skrev:
innan ni ens pratar om priset vet ni hur många procent det ska vara när man torkar bilar wink
kan lova er det är inte alls högt
för 1liter 99% för 99kr är ett bra pris.

Du får ut många liter på det

Ca 20-25% är brukligt, hur du än vrider och vänder på det är 99kr/L dyrare än 30-40kr/L.

Vill du fortfarande påstå att 99 kr för en liter är ett bra pris?

steifan DR!FTT3KN!K3R
3 februari 2015 · 10 427 Inlägg

Glesmark skrev:

steifan skrev:

Glesmark skrev:

Säljer dom 99% ren ipa på apoteket? Priset brukar vara rätt högt om man inte köper det i nån affäre som sysslar med kem.
Hört om folk som testat handsprit, dock fått höra att det innehåller återfuktande ingredienser, och andra rena desinfektionsprodukter som är till t.ex golv etc brukar innehålla etanol istället för ipa.

Kjell & Company säljer IpaClean >99,5% isopropanol för 100kr/1000ml http://www.kjell.com/sortiment/hus-hals … -ml-p18356

Köper du i en kemaffär så kostar det typ 150-200 inkl moms för 5 liter utan rabatter, så 99 för 1 liter....dyrt.

Okej smile Här fanns det utspädd till 45% på 5litersdunk för 136kr: http://www.apoteket.se/privatpersoner/r … uid=109280

Bike
3 februari 2015 ·

Rek spädning är 10-12%
från detail usa

Så grovt räknat blir det 1.1 dl i en 1Liters flaska som man fyller upp med resterande vatten
då får man en blandning på 11.3%

då får du plötsligt 10liter för 99kr
vilket inte är så farligt
men som förra talaren sa den på apotek på 45% är trevlig använder själv den,

Glesmark
4 februari 2015 · 1 938 Inlägg

Rekomenderad och rekomenderad, det beror väl lite på vilka medel man använder också.
Skall den vara 10% så får man ut 50 liter färdigt på en 5litare för 150-200 kr.

Vi kan diskutera det i tid och otid, men 99 kr litern är dyrare än 30-40 kr litern, odiskuterbart.

Bike
4 februari 2015 ·

Då kan man lika bra köpa färdigt från butik om det rör sig om 30-40kr litern

får man trevlig doft med på köpet

Glesmark
4 februari 2015 · 1 938 Inlägg

Bike skrev:
Då kan man lika bra köpa färdigt från butik om det rör sig om 30-40kr litern

får man trevlig doft med på köpet

Du verkar ju inte ha förstått något av det jag skrivit när du argumenterar sådär, färdig produkt om man köper en 5litare och blandar 10% lösning blir 3-4 kr litern.
Nu råkar det vara så att 3-4 kr litern är billigare än 30-40 kr litern också, hur du än vrider och vänder på dina siffror.

Eftersom du inte verkar förstå det jag skriver så lämnar jag diskussionen, hej.

Bike
4 februari 2015 ·

Sedan handlar det om kvalitet eller effekt då i mina ögon köp produkten är lite bättre
men alla tycker olika så lägger ner ämnet där

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang