15 februari 2015
Trådstartare
Tjena
Är nybliven ägare av en e30 316i med m40b16 motorn. Kommer bli ett motorbyte men kommer antagligen bli en M40B16, M40B18 eller M42B18.
Jag vill ha tips för att få den någorlunda piggare. Vill besiktiga bilen utan några problem då det är en förstabil (beroende på hur man ser det...), så inte direkt sugen på att hänga på en snigel... inte än iaf!

Extraktor grenrör? värt?
Trim kamaxel? (vilken isåfall)
Chip/motoroptimering? Sugmotor dock, men kanske går att klämma ut några få hk?
"cold air intake"? 1hk+?

Jag är alltså endast ute efter lite "lättare" trim bara för att få den lite piggare! Och är fullt medveten att det inte är någon större effekt man tjänar påt.
Så länge jag krossar "100hk gränsen" så är jag glad....

En till fråga!, vilka steg måste jag göra för att få den registrerad med en m20 motor?
Framkomlighet med 60/60 fjädrar på e30?