Shewii´s Golf GTI Mk4

Vill ha vår!
  • 23 Följare
  • 14 975 Visningar
  • Projektet avslutat 17 april 2016
Shewii Highland Street Crew
23 januari 2014 · 170 Inlägg

Har nu beställt ett Milltek avgassystem som väntas komma om 2-3 veckor. big_smile

Om någon är sugen på att höra hur det kommer låta på ett ungefär bifogar jag en länk på ett kort klipp.

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
fispipen
24 januari 2014 · 21 Inlägg

Bara hör av dej om du Vill ha monterings hjälp smile

Shewii Highland Street Crew
24 januari 2014 · 170 Inlägg

fispipen skrev:
Bara hör av dej om du Vill ha monterings hjälp smile

Om 2-3 veckor kan du ju planera in en helg big_smile

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
fispipen
25 januari 2014 · 21 Inlägg

Hmm de kan nog bli lite svårt tror ja hmm då vi kanske fått en liten till i familjen smile

Shewii Highland Street Crew
31 januari 2014 · 170 Inlägg

Kort textuppdatering.

Fick hem kjolpaketet i onsdags och fick precis hem ett 3" downpipe från BSR.
Nu väntar jag bara på millteksystemet som förhoppningsvis kommer nästa vecka då blir det monteringsdags big_smile

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
fispipen
31 januari 2014 · 21 Inlägg

Gutt ska du montera nästa helg då el;)???

Shewii Highland Street Crew
31 januari 2014 · 170 Inlägg

fispipen skrev:
Gutt ska du montera nästa helg då el;)???

Det får vi se smile Ska igenom besiktning med, sen ska ju kjolpaketet passas in och lackas och det lär väl ta ett tag. roll

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
mk4an
1 februari 2014 · 16 Inlägg

Prem lagd, verkar som om det kommer bli riktigt snyggt. Kommer bli kul o se slutresultat wink

Porsche Cayenne "Peppar" (2008)
mikael_86
1 februari 2014 · 860 Inlägg

härligt.... lär bli en redigt nice golf... va laddar den typ?

BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
Markus1987
1 februari 2014 · 498 Inlägg

Går igenom besiktning UA med Milltek Non-Res systemet, gjorde för mig iallafall båda gångerna smile

Shewii Highland Street Crew
1 februari 2014 · 170 Inlägg

mk4an skrev:
Prem lagd, verkar som om det kommer bli riktigt snyggt. Kommer bli kul o se slutresultat wink

Välkommen och tack!

Jag hoppas det, det suger i fingrarna nu smile

mikael_86 skrev:
härligt.... lär bli en redigt nice golf... va laddar den typ?

Laddar original nu, kommer väl bli BSR chip senare, får se vad dom rekommenderar.


Markus1987 skrev:
Går igenom besiktning UA med Milltek Non-Res systemet, gjorde för mig iallafall båda gångerna smile

Gött,  kommer nog besikta innnan bygget börjar dock så borde gå smärtfritt.

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
Shewii Highland Street Crew
3 mars 2014 · 170 Inlägg

Inget avgassystem än så som klen tröst råkade jag klicka hem mer jobb så här på "kvällskvisten"
http://i.ebayimg.com/t/VOLKSWAGEN-GOLF-MK4-1-8T-GTi-TURBO-INLET-OUTLET-FRONT-MOUNT-INTERCOOLER-KIT-/00/s/MTAwMFg5OTA=/z/i1sAAMXQHxVRiky~/$T2eC16hHJHwE9n8ikMDPBRiky+rZjQ~~60_12.JPG

Nu måste avgaset komma snart så jag hinner färdigt innan säsongen är slut big_smile

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
pepi
17 mars 2014 · 2 Inlägg

Hur är passformen på kjolpaketet?

Shewii Highland Street Crew
17 mars 2014 · 170 Inlägg

pepi skrev:
Hur är passformen på kjolpaketet?

Det vet jag inte än, har inte monterat det då jag ska göra det samtidigt som avgassystemet (som jag fortfarande väntar på). Så fort jag vet så kommer det nämnas här smile

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
Shewii Highland Street Crew
20 mars 2014 · 170 Inlägg

Kände att det var dags att uppdatera lite här.

För ca. 6 veckor sen kontaktade jag Milltek för jag sökte efter ett "R32 Style Non Resonated" avgassystem, fick då ett artikelnummer av dom som jag skulle lämna till återförsäljare i Sverige.

Sagt och gjort kontaktade jag en av deras leverantörer som skulle beställa ett åt mig och sa att det skulle ta ungefär en månad att få hem.

Denna månad passerade och jag började bli lika otålig som en 6åring på julafton, så jag kontaktade återigen ÅF. Varpå han svarar: Har du inte fått det? Vi beställde det och eftersom du skulle ha det levererat hem har vi släppt det. Men han lovade att de skulle kolla upp det och återkomma.

Han ringer upp mig ca en vecka efteråt och säger att dom missat att skicka det från England och att det ska komma med Expressleverans kommande vecka.

Vilket leder mig till i tisdags, när jag får ett mail från ÅF där det står att det artikelnummer jag gav honom är till en Golf Mk6 GTI, och att "R32 Style" bara finns som resonated, d.v.s. låter lika mesigt som original. Piss.
Svarar då att jag fick artikelnumret av Milltek och att det isåfall är deras fel.

Så nu sitter jag här och väntar på att ÅF ska återkomma, antingen med rätt system eller mina pengar tillbaka.

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
Shewii Highland Street Crew
13 maj 2014 · 170 Inlägg

WOHO!

Mitt avgassystem har kommit!

Var hos farsan i helgen och fixade lite med bilen innan det ska besiktas.
Bytte Skivor och belägg bak, bytte även höger ok då det kärvade samt handbromsvajern på båda sidor.

Blev tyvärr bara en bild.
https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181256/181256-c4b39da1c8db1944958ed957accb599a.jpg



Ska bara byta styrleder fram med sen får resten vänta tills efter EDPS i Emmaboda och Sommarträffen i Skara.

Nu ska det bli fart igen!lollol

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
Shewii Highland Street Crew
19 mars 2015 · 170 Inlägg

Penis.

Har inte hänt mycket här på väldigt länge, kan ju säga det att det sitter inget kjolpaket på bilen då passformen vart så kass så att en blind man hade sett felen, så blev att jag trimmade till original paketet så avgassystemet passade men det vart inte riktigt hundra men lät det vara över vintern.

Snabbspolning tills idag och jag gick ut för att starta upp bilen för första gången sen i höstas. Dött batteri "det är ju klart pucko!" tänker jag för mig själv och går och skruvar loss batteriet ur brukisen, för att koppla startkablar. Ja men visst! bilen hoppar igång men går väldigt oroligt på tomgång men tänker väl att det ger med sig när han kommer upp i temp, icke. Bilen bestämde sig istället för att dö, så startade den igen och gav lite gas varav jag möts av ett vrål som kunde kommit från helvetes portar och jag inser att nånstans har avgasröret lossnat/gått av. Där slutade dagens strapatser då mörkret bestämmde sig för att infalla så jag inte kunde se. Ska försöka imorgon igen. Nu vill jag ha vår och grusfria gator!

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang