fridasbabe skrev:
it_mutt skrev:
fridasbabe skrev:
Hejsan låna tråden lite också. Söker också en dubbeldin stereo...fast skulle vilja ha en med navi och bluetooth. Men dem jag kollat på verkar vara ganska dyra. Så kanske funderar på att sätta ditt en platta antingen från Apple (vilket skulle varit det bästa) eller en billigare android platta. Väldigt van vid båda systemen.
Men vilka plattor är i snarlik storlek?
Vad behövs?
Finns det en dubbeldin stereo som klarar min krav och är billigare?
Är du villig att plocka en från ebay hittar du androidbaserade dubbeldinenheter för 2-3000:- nya som fungerar "helt ok" och låter "helt ok" (nej, det är inte i samma klass som Pioneer, Alpine, JVC, VilketVälkäntMärkeSomHelst, osv, men, det förklarar sig nog också genom priset).
Ja har kollat på sånt också...det skulle kunna vara ett alternativ...
Men då kanske man lika väl kan gå med en rns510 från vw då jag har en vw. Men är osäker på den passar i min äldre passat.(Har ju runda kanter)
Rns510 har ju faktiskt navi och jag tror bluetooth också.
Ja och kostar säkert mer.
Vet inte hur det ser ut på VW-fronten, en begagnad RNS-E till Audi får man pynta en 4-5-6000:- för i vanliga fall (det dyker upp billigare emellanåt givetvis). Det får man med lätthet en modellanpassad enhet med android på. Och då möjlighet till att använda (i princip) alla Androidprogram som finns (nej, inte alla, men iaf).
Köpte själv en modellanpassad WinCE (gammalt mobilt windowssystem)till A6:an, och för de pengarna jag gav för den ny (2500:-) så är det nog det vettigaste köpet jag gjort.
Ser ingen fördel alls med att köpa en originalstereo när man kan få något som ser ut som en originalstereo men innehåller "så sjukt mycket mer" för mindre pengar än originalstereon begagnad. Igen, när det gäller Audi då.
En Androidenhet, modellanpassad till (bl.a.) Passat 06-> ger du ~3000:- för ny. Ungefär samma sak för en som passar till en Passat B5.
En RNS510 passar nog inte i en B5:a iaf, just pga utformningen på den.
Här är en variant till en B5:a;
http://www.witson.com/en/displayproduct … =102169861