Rost lagning? Existerar det längre? (lack/plåt firmor)

Mrshamberg
19 april 2015 ·

Finns det någon här som fått sin rost lagad på lackfirma/plåt. Ingen verkar intresserad längre, antar pågrund av att allt kostar för mycket i Sverige. Men har hört fler säga samma sak.. De hittar ingen som kan eller vill göra det!
Och har du kanske inte svar på frågan ovan så kanske du kan svara på följande -
Går det att göra själv utan att resultatet ser ut som skit?

Senast redigerat av Mrshamberg (19 april 2015)

darta
19 april 2015 · 20 Inlägg

firmor vill nästan aldrig göra det för det tar för lång tid och är för jobbigt sad
men om du har tillgång till svets,plåt,vinkelslip och lite vana så gör det att få hyfsat resultat smile

edit. om det är typ skärmkanter,dörrar och sånt så brukar det gå att få skapligt bra med lite slipning spackel och färg smile

Senast redigerat av darta (19 april 2015)

Det finns minst en speciell person i varje mindre stad. körandes runt i sin Volvo 740 eller så syns han vanligtvis i en Volvo 940 eller Volvo 240. Sladdandes runt korvkiosken.
Volvo 740 "HashTagPålsboda" (1988)
Mrshamberg
19 april 2015 ·

Ja... Men det måste bli perfekt. big_smile Inget jag skulle våga ge mig på när det kommer till Preluden. Vinterbilder möjligtvis.  Synd att det blivit så här ... Förr i tiden enligt andra i allfall så fanns det flera som syssla med detta. Nu är det som att vinna på lotto om man hittar någon villig.

DavidH
19 april 2015 · 104 Inlägg

Jag känner en som jobbar som lackerare och dom fixar iaf mindre grejer, du får ringa runt och fråga.

Fixa själv så det blir snyggt är en del jobb men det är inte jätte svårt att få en snygg finish om du har tålamod och lägger lite tid på det, det svåraste är att få bort all rost så det inte kommer tillbaks.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang