Hur lasta av bil från lastbil i Västerås?

PLindblom
27 april 2015 · 1 200 Inlägg

Om ungefär en vecka kommer en lastbil till Västerås, med en bil åt mig. Min fråga är, hur bär man sig åt för att lasta av bilen? Åkaren efterlyser någon form av ramp att köra av den på. Jag har aldrig gjort någon sådan manöver, eller ens funderat på det. Finns det några lämpliga ställen där man kan göra detta på ett smidigt sätt, i Västerås?

haack
27 april 2015 · 186 Inlägg

Åk till ett större åkeri å fråga om du får låna deras brygga..eller om dom vet nån lämplig brygga dom kan rekommendera.
Vad är de för lastbil som levererar en bil på dedär sättet undrar man ju lite..normalt sett har biltransport sina egna ramper...

PLindblom
27 april 2015 · 1 200 Inlägg

haack skrev:
Åk till ett större åkeri å fråga om du får låna deras brygga..eller om dom vet nån lämplig brygga dom kan rekommendera.
Vad är de för lastbil som levererar en bil på dedär sättet undrar man ju lite..normalt sett har biltransport sina egna ramper...

Jag skulle tippa på att bilen kommer i typ en sådan här:
http://www.flyttbilen.se/wp-content/uploads/2013/09/lastkaj-1024x571.jpg

Bilens säljare känner en åkare som kan tänka sig att transportera bilen från Skellefteå till Västerås. Bokar man biltransport via typ Eurotransport får man förstås bilen på en riktig biltransport.

Edit: Jag upptäckte just att Eurotransport vill ha 750kr mer betalt än den privata åkaren, för transporten. Det känns som att det kan vara värt den pengen för att få en smidigare transport och lossning.

Senast redigerat av PLindblom (27 april 2015)

Marlboroman
27 april 2015 · 8 229 Inlägg

Det beror ju på vad det är för lastbil. Är det en lastväxlare är det ju inge svårt. Då är det ju bara att ställa flaket på marken och göra ramper av lite plank. Men är det en bil med fast flak så lär du ju ha tag i en lastramp. I sista hand finns ju varianten att lyfta ner bilen från flaket med stor traktor / truck, fast det är inte så roligt om det är en bil man är rädd om så klart.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
PLindblom
27 april 2015 · 1 200 Inlägg

Nu har jag bokat transport med Eurotransport. Allt blev plötsligt mycket smidigare och jag behöver nu inte ens blanda in Västerås. Tack för svaren i alla fall smile

Omega_Ludde
28 april 2015 · 34 Inlägg

PLindblom skrev:
Nu har jag bokat transport med Eurotransport. Allt blev plötsligt mycket smidigare och jag behöver nu inte ens blanda in Västerås. Tack för svaren i alla fall smile

Vad kostar det att frakta en bil från Norrland?

PLindblom
28 april 2015 · 1 200 Inlägg

Omega_Ludde skrev:

PLindblom skrev:
Nu har jag bokat transport med Eurotransport. Allt blev plötsligt mycket smidigare och jag behöver nu inte ens blanda in Västerås. Tack för svaren i alla fall smile

Vad kostar det att frakta en bil från Norrland?

5826kr inklusive moms betalade jag för att få bilen transporterad från säljarens adress i Skellefteå till min hemadress, söder om Enköping.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
29 april 2015 · 3 730 Inlägg

PLindblom skrev:

Omega_Ludde skrev:

PLindblom skrev:
Nu har jag bokat transport med Eurotransport. Allt blev plötsligt mycket smidigare och jag behöver nu inte ens blanda in Västerås. Tack för svaren i alla fall smile

Vad kostar det att frakta en bil från Norrland?

5826kr inklusive moms betalade jag för att få bilen transporterad från säljarens adress i Skellefteå till min hemadress, söder om Enköping.

Det tycker jag var väldigt billigt!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
haack
29 april 2015 · 186 Inlägg

det var faktiskt rätt överkomligt pris.
Men..ja måste säga att ett av nöjena med att köpa ny bil är för mej resan att hämta den..ja har åkt många gånger å handlat bil som står mer än 50mil ifrån mej..har tagit tåg ett par gånger, eller flyg. känslan när man har flera timmar bakom ratten att bekanta sej med nya bilen är värt all missad sömn! wink
men såklart...smidigare att skicka med transport!
hoppas den kommer till dej snart!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang