Tjenare! köpte idag en aktiv baslåda ifrån biltema
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … 000019684/Jag har sedan innan redan köpt ett kabelkit som är färdigdraget i bilen.
när jag kopplat in basen på ett korrekt sätt och startar upp bilen så att basen kickar igång så är det som att den inte orkar att hålla sig vaken.
det är som att den inte får tillräckligt med ström och den låter knappt något. så fort basen i låten går upp så är det som att den minskar i kraft och lampan blir svagare.
är inte jättekunnig som många andra som försöker sig på det här med att koppla bas, men har haft hjälp utav flera som inte heller kan förstå vad problemet ligger.
prövade även i vintras när jag hade köpt kabelkitet att koppla in ett steg och bas som jag hittade i garaget med samma resultat. Så trodde då att det var steget eller basen som var trasig. därför gav jag mig på en enklare variant denna gång som var en aktiv bas där jag inte skulle behöva fiffla med ett steg och även komma ner lite i pris.
jag är inte ute efter ett monsterljud, men den ger ju knappt 5% utav sin kapacitet som det är just nu.
är jag luddig eller är det någon som förstår eller har haft samma problem som kan veta vad problemet är på rak arm?
bilder kan ordnas ifall det skulle underlätta.
Tack