Subaru - Underredsbehandla eller behövs ej?

adde9400
21 juni 2015 · 66 Inlägg

Hej,

Har en Subaru BRZ, det jag undrar är ifall det behövs göras en underredsbehandling då jag ska köra på vintern. Slipper ju helst, men vill inte att det börjar rosta efter 2-3 år ifall jag inte gör det.

Vad tror ni generellt om Subaru och köra på vinern? Jag kommer vara noga med att tvätta underredet 1 gång i veckan under vintertid.

Någon annan som har WRX, BRZ? Hur ska ni göra?

Tänkte också höra om ni har några tips på hur man bäst tvättar bilen undertill vintertid, vill ju inte köra den i en biltvätt då det sabbar lacken vad jag hört.

fredde85
21 juni 2015 · 1 798 Inlägg

Japaner brukar väl inte ha så bra org om ens nåt så de är nog klokt att göra

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
peter_1976 JDM
21 juni 2015 · 2 201 Inlägg

Jag har importerat en Subaru Legacy, från japan. O ska köra vinter, så självklart så ska jag behandla min.

Precis som ovanstående talare säger så är inte rostskyddet det bästa. Men sen kommer man ha desto roligare smile

adde9400
21 juni 2015 · 66 Inlägg

fredde85 skrev:
Japaner brukar väl inte ha så bra org om ens nåt så de är nog klokt att göra

peter_1976 skrev:
Jag har importerat en Subaru Legacy, från japan. O ska köra vinter, så självklart så ska jag behandla min.

Precis som ovanstående talare säger så är inte rostskyddet det bästa. Men sen kommer man ha desto roligare smile

Om man söker på "Subaru rust proofing or not"  så får man fram massa olika men väldigt många säger att nya bilar oftast klarar sig även Subaru, och att en behandling endast är slöseri med pengar, bara man spolar av saltet då och då under vintertid, man blir väldigt konfundersam,  alla säger olika.
http://www.subarubrzforum.com/11-subaru … opics/5044

Senast redigerat av adde9400 (21 juni 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang