Hjälp med rostlagning samt lackering

accept
23 maj 2015 · 17 Inlägg

Har en svart saab 9-3 06:a som har rost på bakskärmarna som jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med det?

/Jocke

BMW 520d Touring "M sport" (2011)
Rosinante
22 juni 2015 · 2 Inlägg

Rost vid bakskärmarna, det drabbar alla 9-3-or förr eller senare. Kolla din färgkod vid dörrlåset, åk till biltema och köp rostskyddsprimer och lack enligt din färgkod och klarlack. Googla sedan på rostlagning och bättringslack. Var noga med allt slip o grundarbete! Din kostnad för allt detta är ca 350 kr. En billackerare tar ca 7000...
Din bil är svart, så då är det lätt att få ett bra resultat!

Om motorn går utmärkt, montera itu den för att utröna varför.
accept
23 juni 2015 · 17 Inlägg

Thx för tipsen.. Har börjat lagat rosten..en sida klar och det blev ganska ok.
Jag har fått prisförslag på 10 papp * 2 då jag har två bakskärmar som behöver fixas smile

BMW 520d Touring "M sport" (2011)
endymi0n
28 juni 2015 · 6 Inlägg

Rosinante skrev:
Rost vid bakskärmarna, det drabbar alla 9-3-or förr eller senare. Kolla din färgkod vid dörrlåset, åk till biltema och köp rostskyddsprimer och lack enligt din färgkod och klarlack. Googla sedan på rostlagning och bättringslack. Var noga med allt slip o grundarbete! Din kostnad för allt detta är ca 350 kr. En billackerare tar ca 7000...
Din bil är svart, så då är det lätt att få ett bra resultat!

Ta och kamma dig va....

Färgnr sitter på invändigt på handsfacket på 9-3 och bstolpe på 9-5. Men antar att TS har svart solid alltså färgnr 170.

Man kan vara hur jävla noga som helst med slipning men blir iaf skit med biltema osvosov. Saken är den att rosten kommer komma tillbaka då rosten kommer innefrån. Så vill du verkligen ha bort den måste du slipa rent även där.

Hatar alla hemmapysslare för det blir INTE bra och folk vet inte med vad och hur mycket dom skall slipa osvosv.

Om du vill ha det "bra" så föreslår jag att du letar efter någon som kan fixa det svart åt dig.

Senast redigerat av endymi0n (28 juni 2015)

Audi A4 3.2 (2009)
accept
28 juni 2015 · 17 Inlägg

Har en som fixar det åt mig och få se hur det blir. Inte svart men till ett mkt lägre pris än vissa företag vill ta betalt för det

BMW 520d Touring "M sport" (2011)
endymi0n
29 juni 2015 · 6 Inlägg

Fint.

Okej om det vara en gammal 240 men en -05 93 tycker iaf jag att det kan vara värt att göra ordentligt.

Audi A4 3.2 (2009)
accept
29 juni 2015 · 17 Inlägg

Fast det verkar vara enormt svårt att hitta någon i närheten som är duktig på rost och lackering som inte tar överpris för att de inte vill hålla på med det.

BMW 520d Touring "M sport" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang