(Bilder&Text) Din systemkamera - Lär dig hantera den rätt.

perry89
31 januari 2010 · 36 Inlägg

Riktigt bra tråd smile

Långt ifrån fotograf
_DamnIt R1 driver!
19 april 2010 · 5 128 Inlägg

Underbar tråd! Tack vare denna och Vivendis tråd så känns det som att man har ganska mycket mer kött på benen om hur jag ska hantera min kamera! Har inte riktigt vågat ta ut svängarna riktigt, eftersom jag har varit ganska osäker på vad det är jag pillar på, men tror jag vågar satsa lite mer under fotograderingen nu! smile

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
20 april 2010 · 4 418 Inlägg

_DamnIt skrev:
Underbar tråd! Tack vare denna och Vivendis tråd så känns det som att man har ganska mycket mer kött på benen om hur jag ska hantera min kamera! Har inte riktigt vågat ta ut svängarna riktigt, eftersom jag har varit ganska osäker på vad det är jag pillar på, men tror jag vågar satsa lite mer under fotograderingen nu! smile

Kul att höra!
Lek med kameran och öva, öva, öva.... Det är så man lär sig och hittar sin stil! smile

_DamnIt R1 driver!
20 april 2010 · 5 128 Inlägg

Jill skrev:

_DamnIt skrev:
Underbar tråd! Tack vare denna och Vivendis tråd så känns det som att man har ganska mycket mer kött på benen om hur jag ska hantera min kamera! Har inte riktigt vågat ta ut svängarna riktigt, eftersom jag har varit ganska osäker på vad det är jag pillar på, men tror jag vågar satsa lite mer under fotograderingen nu! smile

Kul att höra!
Lek med kameran och öva, öva, öva.... Det är så man lär sig och hittar sin stil! smile

Precis! Som lyckades få sällskap och ut och fota på Fredag! Så ska öva lite på det jag läst! smile

LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
13 augusti 2011 · 1 325 Inlägg

TACK Jill.

Den bästa tråden i detta forum.
Nu skall det prövas å fotas ordentligt, förresten ngn som kan rekommendera ett schysst objektiv till min D3100?
Möjligtvis blixt också?
Har nu objektivet som medföljde 18-55mm.

Tanken är att främst ta bilder på bilar i olika lägen (Fart, stillastående, mörka kvällar osv osv)!!!


Mvh

Puffen92 DinoSaurie
12 juli 2012 · 216 Inlägg

LINGSTROM skrev:
TACK Jill.

Den bästa tråden i detta forum.
Nu skall det prövas å fotas ordentligt, förresten ngn som kan rekommendera ett schysst objektiv till min D3100?
Möjligtvis blixt också?
Har nu objektivet som medföljde 18-55mm.

Tanken är att främst ta bilder på bilar i olika lägen (Fart, stillastående, mörka kvällar osv osv)!!!


Mvh

tips på blixt = sb-900 modellen
å objektiv.. tips satsa på nått fast 50mm obj (ex Nikon AF Nikkor 50/1,8D) / teleobb
Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro (denna kör jag med nuvarande..underbart) .. bara som ex
(gillar den där nikkor 50/1.8D väldigt mycke iofs så har jag bara testat den en kortare period)
å Tamron

Mazda 3 Optimum "Röda Pandan" (2016)
teamahestra
25 februari 2013 · 1 Inlägg

Någon som är bra på kamror o sånt jag har en iphone 4s och tänkte kolla om någon visste om pixlen och upplösningen är bra på den telen så att bilderna inte klassas ner tack vare det på garaget?

2002tii KOMETFOTO
9 oktober 2013 · 2 247 Inlägg

teamahestra skrev:
Någon som är bra på kamror o sånt jag har en iphone 4s och tänkte kolla om någon visste om pixlen och upplösningen är bra på den telen så att bilderna inte klassas ner tack vare det på garaget?

Du får nog förtydliga frågan. Jag förstår inte vad du menar?

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
Puffen92 DinoSaurie
9 oktober 2013 · 216 Inlägg

teamahestra skrev:
Någon som är bra på kamror o sånt jag har en iphone 4s och tänkte kolla om någon visste om pixlen och upplösningen är bra på den telen så att bilderna inte klassas ner tack vare det på garaget?

Du pratar om kameror men nämner iphone.
:[

Mazda 3 Optimum "Röda Pandan" (2016)
Neos34 Garaget vän, igen.
11 juli 2015 · 5 687 Inlägg

GRYM tråd!
Nyligen köpt en nyare kamera: Samsung NX100 (För många inställningar)
Kör på Smart läge till att börja med..

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang